Az elektromos autóbuszoknál kulcsfontosságú a hatótáv, főleg azoknál, amelyeket csak a buszgarázsokban lehet tölteni. A Heuliez éppen ezért különleges kísérletre szánta el magát. Kivitték a cég egyik saját fejlesztésű buszát az IVECO Magirus Németországban található ulmi tesztpályára, ahol arra keresték a választ, hogy vajon az E-way/GX Elec modellnek hol van a felső határa? A kísérletet a TÜV Süd dokumentálta. 

A tesztet egy 12 méter hosszú, 350 kWh összteljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelt autóbusszal hajtották végre. A jármű a zárt pályán teljesen feltöltött akkumulátorokkal kezdte meg a próbafutást, kerekein még nyári gumiabroncsokkal. A teszt alatt az E-Way 46,6 kilométer/órás átlagsebességgel haladt, fűtés és klíma használata nélkül. Az autóbusz összesen 527 kilométert tett meg feltöltés nélkül bő 12 óra alatt, enyhe szeles és esős időben. A kísérlet végére az akkumulátorcsomag töltöttsége 4 százalék alá csökkent. 

Bár a kísérlet nem áll közel a valós üzemi körülményekhez – hiszen az elektromos buszok általában utasokkal a fedélzetükön közlekednek -, a jármű rendes üzemben is nagy hatótávra képes az IVECO szerint. A németországi Hafenlohrban közlekedő E-Way ugyanis még augusztusban 416 kilométert tett meg utasokkal, mindössze egy feltöltéssel. Az anyacég szerint mindez annak köszönhető, hogy a Heuliez már húszéves múlttal rendelkezik az elektromos buszok fejlesztése terén. 

A kísérlet önmagában nem egyedülálló, az időközben a Daimler tulajdonába került Proterra 2017-ben állított fel rekordot, amikor is egy tesztpályán 1700 kilométert mentek egy szóló, elektromos autóbusszal. Az E2-es busz azonban jóval nagyobb, 660 kWh összteljesítményű akksipakkal teljesítette a kihívást.