Az elektromos rollerek idén robbanásszerűen terjedtek el európai nagyvárosaiban, köztük Magyarországon is – igaz nálunk egyszerűen pusztítják őket. Komolyabb szabályozás egyelőre Németországban van rájuk, ahol járdán nem, de kerékpárutakon, kerékpársávokban és közös használatú sávokban lehet velük közlekedni. A Mercedes-Benz nemrég megnézte, van-e valami megoldása arra, hogy mi van akkor, ha egy elektromos rolleres összetalálkozik egy teherautóval? 

Mindenek előtt azonban egy érdekes adalék.  Az új generációs Actrosban adott az oldalvédelmi asszisztens, ami figyelmezteti a sofőrt, ha mondjuk biciklis tűnik fel a holttérben. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy ha egy biciklis tűnik fel a kamion mellett, akkor a digitális visszapillantó (MirrorCam) jobb oldali, belső kijelzőjén egy piros háromszög jelenik meg figyelmeztetés gyanánt (lásd a lenti képet). Ha a kamion vezetője ilyenkor kiteszi jobbra az irányjelzőt, akkor az asszisztenst hangjelzéssel hívja fel a sofőr figyelmét a biciklisre, ha pedig ezt nem veszi figyelembe és elkezdi jobbra tekerni a kormányt, akkor automatikusan lefékezi a járművet, meggátolva az esetleges gázolást. 

Így vigyáznak az e-rolleresek testi épségére 1

A Mercedes-Benz oldalvédelmi asszisztense egy normál kamionszerelvényt meghaladó, mintegy 18,75 méteres hosszúságban képes észrevenni a kerékpárosokat, e-rollereseket.

A Mercedes-Benz kipróbálta, mindez működik-e az e-rollereknél is és a válasz az, hogy igen. Vagyis a bukósisak nélkül, maximum 20 km/órával közlekedők testi épsége nem forog kockán egy ilyen helyzetben, de csak akkor, ha az új generációs Actros, vagy Arocs halad mellettük. Nyilván ezt nehéz néhány másodperc alatt eldönteni, ezért inkább azt tanácsoljuk mindenkinek, hogy a KRESZ-betartásával, a közlekedés résztvevőire figyelme közlekedjenek, így megúszhatók, vagy legalább is elkerülhetők a nagyobb balesetek.