Alig egy hónap telt el azóta, hogy a Volvo Trucks bejelentette a Samsung-akkumulátoros, elektromos teherautóinak forgalmazását. A svéd gyártó most újabb hírt közölt, miszerint a városi áruterítésre és kommunális feladatokra tervezett modellek után regionális áruszállításra, illetve építőipari fuvarok teljesítésére fejlesztenek teherautókat. A Volvo Trucks közleménye szerint már elkészültek egy kéttengelyes nyerges, valamint egy négytengelyes prototípusával.
Az újdonságokról egyelőre csak képeket tettek közé, érdemi információkat nem, de azt elárulták, hogy mielőtt bemutatnák a szériaérett példányokat, először meghatározott üzemeltetőknél is próbára teszik őket. „Hosszú távon nagy lehetőségeket látunk a nehézkategóriás elektromos teherautók regionális és építőipari szállítás terén történő felhasználásában. Tanulmány-teherautóinkkal arra törekszünk, hogy jövőbe mutató megoldásokat fedezzünk fel és mutassunk be, valamint felmérjük, mekkora piaci és társadalmi igény mutatkozik irántuk” – jegyezte meg Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke. A svéd gyártó tehát nem expanzióra készül, legalábbis ami az építőipart illeti, hiszen annak árérzékenysége miatt amúgy sem lenne lehetséges.
A regionális áruszállítás teljesítménye azonban a következő években biztosan növekedni fog. Európában már most 80 százalékot tesz ki ez a szegmens a fuvarozásból. A regionális áruszállításra használt járművek átlagos éves futásteljesítménye 80 ezer kilométer, ezért az elektromos teherautók elterjedése jelentős környezeti és gazdasági előnyökkel járna, ha olyan árammal közlekednének, amelyet „tisztán”, fosszilis tüzelőanyagoktól mentesen állítanának elő. Jelenleg egyébként Svédországban a legmagasabb a megújulók aránya az energiatermelésben, mivel meghaladja a 50 százalékot, míg uniós átlag csak 20 százalékot tesz ki jelenleg.
A nehézkategóriás elektromos teherautók jelentős mértékben javíthatják a járművezetők és az építőipari dolgozók munkakörülményeit az alacsony zajszint és a zéró károsanyag kibocsátásnak köszönhetően. Mindamellett csendes működésük miatt naponta hosszabb ideig lehet szállítást végezni ezekkel a teherautókkal, ez pedig felgyorsíthatja az építkezéseket. A Volvo Trucks szerint azonban az akkumulátor-technológiás teherautók nem fognak maguktól elterjedni. „Az elektromos teherautók iránti kereslet növelése érdekében a töltési infrastruktúrát gyorsan ki kell bővíteni. Emellett erősebb pénzügyi ösztönzőket kell létrehozni azon fuvarozók számára, akik úttörő módon alacsonyabb környezeti és éghajlati lábnyomú, új járműveket választanak” – figyelmeztetett a Volvo Trucks elnöke.
A svéd gyártó jelenleg elektromos FE és FL mellett, sűrített földgázzal ( FE CNG), valamint cseppfolyósított földgázzal ( FM&FH LNG) működő teherautókat is kínál. Az új elektromos tanulmány teherautók az alábbi videóban tekinthetők meg munka közben: