Az osztrák K-Bus Kutsenits 1986 óta foglalkozik kis befogadóképességű városi, illetve elővárosi kisbuszok fejlesztésével, amelyeket jellemzően Volkswagen és Mercedes-Benz furgon alvázakra építettek. A cég szlovéniai Muraszombaton található gyárában a dízelesek mellett hibrid és földgázüzemű változatok is legurultak már a szerelősorról, 2016 óta azonban az elektromos változatokra helyeződött a hangsúly.
A K-Bus Kutsenits ennek megfelelően elkészítette legújabb fejlesztésű elektromos buszát, a E-Solar Cityt, amely a Nissan e-NV200 alvázára épül. A modell háromféle hosszúságban 10, 15 és 16 üléses változatban rendelhető. Karosszériája a minél kisebb önsúly érdekében teljesen kompozit elemekből épül fel, még a padlólemez is műanyag. Ennek eredményeképpen saját súlya mindössze 2,5-3 tonna, össztömege pedig 3,5-5,4 tonna között mozog.
Utastere teljesen alacsony padlós és az ideális üléselrendezést a megrendelő választhatja meg. Emellett minden esetben lehetőség van legalább egy kihajtható rámpa beépítésére is, a kerekes székkel, illetve a babakocsival közlekedők fel- és lejutása érdekében. Az E-Solar City hajtásáról a Nissan 80 kW-os (109 LE) elektromotorja gondoskodik, amely a 40 kWh összteljesítményű lítiumion akkumulátorcsomagból nyeri a szükséges energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 110-150 kilométert tud megtenni, ami belvárosi viszonylatban megfelelő lehet.
Nevéből adódóan az autóbuszt napelemes hatótávnövelővel is felszerelték, amelynek összteljesítménye 48 kWh. Ez azt jelenti, hogy napos időben megnövelhető a rendelkezésre álló hatótáv. Az akkumulátorok lemerülése esetén viszonylag gyorsan újra hadra fogható az autóbusz, ugyanis Chademo gyorstöltővel félórányi töltés után már 55, egy óra töltés után pedig már 110 kilométer áll rendelkezésre.