A Kamaz nem ott szeretné folytatni az új évtizedben, ahol abbahagyta. Jó példa erre, hogy az orosz gyártó nemrég digitális visszapillantó tükörrel szerelt, hibrid nyerges vontatót mutatott be. A legfrissebb döntésük szerint pedig hamarosan beszállnának a kis teherbírású furgonok gyártásába is.
A pontos részletek még nem ismertek, de az már biztos, hogy Kompas néven fogják gyártani és egyértelműen – annak a szintén orosz – GAZ versenytársának szánják, amely jelenleg 45 százalékos részesedéssel rendelkezik ebben a szegmensben odahaza.
A tervek szerint az újdonság kis szériás gyártása már idén elkezdődne, a sorozatgyártás beindítását pedig 2021-22-re tervezik. Bár az új modell fejlesztésével kapcsolatos forrás összege nem ismert, annyit lehet tudni, hogy a Kámai Autógyár idén 14,1 milliárd rubelt fordítana termék- és gyártásfejlesztésre. Mindamellett várakozásaik szerint a cég részesedése 46 százalékra nőhet a tehergépjárművek piacán Oroszországban.
Az orosz gyártó nem először kacsingat a közepes- és nehézkategóriás teherautók világán túlra. Kevéssé ismert tény, de a Kamaz tatárföldi üzemében, már több mint 10 éve készülnek könnyű teherbírású Mitsubishi Fuso Canter kisteherautók. A hetedik generációs modellek gyártását a Daimler és a Kamaz által alapított DK Rus felügyeli, a járművek főegységei és alkatrészei Japánból érkeznek Oroszországba, SKD-csomagokban. Tavaly a Canter gyártását ugyanakkor fel kellett függeszteni, mert a nagykereskedőknél beragadtak a 2018-as készletek. 2020-ban azonban folytatódhat a modell oroszországi összeszerelése.