Az új generációs Mercedes-Benz Conecto autóbuszok az 1999-ben és 2001-ben gyártott, alacsonypadlós Ikarus 412-eseket váltják a Dél-pesti Divízió által kiszolgált járatokon, de a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő 200E viszonylat is kap néhányat belőlük. Mint ismeretes, a BKV 2018 végén döntött 20 darab új szóló, valamint 20 darab új csuklós autóbusz beszerzéséről. Az európai uniós nyílt közbeszerzési felhívást az időközben buszgyártóvá avanzsált Inter Traction Electrics Kft. nyerte meg a Mercedes-Benz Conecto Next Generation típussal. A közlekedési társaság közleménye szerint az első 40 jármű vételárát a BKV finanszírozta.
A Dél-pesti Autóbuszgarázsban első körben 16 darab autóbuszt adott át Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója és Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere. Az átadást követő időszakban folyamatosan érkezik meg Budapestre a hátralévő mennyiség. A korábban megkötött szerződés ugyanakkor 100 szóló és 100 csuklós Conecto lehívására ad lehetőséget.
Hogy milyen autóbusz-beszerzésekre lehet számítani a jövőben, az egyelőre nem derült ki, a főpolgármester nem zárta ki, hogy ezen a téren fordulat legyen Budapesten. „Ugyan ma még nem tart ott a technológia sem, hogy a napi több száz kilométert futó járatokat elektromos járművekkel oldjuk meg, de magam is annak örülnék, ha néhány év múlva Budapesten csak elektromos buszok járnának. Az ide vezető úton mégis fontos lépés a mai, hiszen a megkezdett fejlesztések és az új zöld irányok megjelenése ígéretes jövőt mutat. Szándékunk egyértelmű, közösségi közlekedést akarunk fejleszteni, levegőminőséget javítani, zöldebb várost teremteni” – emelte ki Karácsony Gergely.
A Törökországban készülő Conecto Next Generation típus egy korábbi széria teljesen újra tervezett változata, amely mindössze másfél éve érhető el a piacon. A szóló járművek hajtásáról 300 lóerős (220 kW), a csuklósokéról pedig 360 lóerős (265 kW) Euro VId dízelmotor gondoskodik. Valamennyi újonnan vásárolt Conectót automata váltóval szerelték fel.
A járművek utastere teljes mértékben alacsonypadlós, a szóló változatban 80 álló- és 27 ülőhely, a csuklósban pedig 113 álló- és 38 ülőhely áll rendelkezésre. Mindkét változat közös jellemzője, hogy nagy méretű belső, digitális kijelzővel rendelkeznek, amelyek a megállók, valamint a pontos idő kijelzésére alkalmasak. Az utasok biztonsága érdekében ezeket a buszokat is ellátták odacsukásgátlóval, mindamellett a komfortos hőérzet érdekében a legnagyobb teljesítményű klímaberendezéssel szerelték fel őket.