Az Argentína és Chile határán fekvő Ojos del Salado rétegvulkán a világ legmagasabb, aktív tűzhányójának tekinthető. Ide vezettek nemrég expedíciót, amelyben két, speciális Unimog U 5023-as is részt vett. A tízfős csapat nem turistáskodni érkezett a veszélyes terepre, az volt a feladatuk, hogy elhelyezzenek négy rádióegységet a magaslati táborokban, annak érdekében, hogy azokkal kapcsolatot lehessen tartani a rétegvulkán három másik alaptáborával. Az ily módon kiépített rádiós összeköttetés a vulkán környezetében dolgozó tudósokat és hegymászókat támogatja a napi kommunikációban. 

Mivel a hegy az Atacama-sivatagban fekszik, ezért éghajlata nagyon száraz. A tűzhányó környezetében csak nagyon masszív, off-road járművekkel lehet közlekedni, amelyek sem a sziklás terepen, sem pedig a hóban nem mondanak csődöt. Az Unimog méltán híres masszív off-road alvázáról és terepjáró képességéről, de még az itt közlekedő változatok is speciális felkészítést igényeltek. 

Unimogokkal másztak fel egy működő vulkánhoz 1

Az Unimog titka

A Mercedes-Benz Unimog terepjáró képessége az egyedi futómű-koncepcióval kezdődik: a csavarodásra képes keret, a vezetőfülke, a nyomatékos motor és a 3 ponton rögzített sebességváltó, valamint a tolócsöves technikát alkalmazó tengelyfelfüggesztés, továbbá a keresztlengőkarok és csavarrugók alkalmazása lehetővé teszi a tengelyek egymáshoz viszonyított, akár 30 fokos elcsavarodását.

Az összkerékhajtás, a szimpla kerekek, a Tirecontrol plus gumiabroncsnyomás-szabályozó berendezés és a differenciálzárak gondoskodnak a maximális vonóerőről az off-road terepen. Az alacsony járműsúlypontnak köszönhetően a biztonságos stabilitás extrém meredélyeken is garantált. Mindemellett terepen az Unimog különösen jól kihasználja a fél métert is elérő szabad magasságot.

A feladatot az Unimogokra specializálódott AS Söder végezte el, amely többek között nagyobb, ballonosabb gumiabroncsokkal, valamint speciális, hőszigetelt felépítménnyel látta el az expedícióban részt vevő Mercedes-Benz teherautókat. A felkészítés és ezzel együtt az expedíció sikeresnek bizonyult, ezzel az Unimog új világrekordot állított fel, ugyanis ez az off-road teherautó lett az első olyan jármű, amely képes volt 6694 méteres magasságig felkapaszkodni. A túra vezetője,  Matthias Jeschke ráadásul ezzel korábbi, 2014-es abszolút rekordját döntötte meg, amelyet akkor Mercedes-Benz Zetrosszal ért el.