A két cég nagy fantáziát az úgynevezett „repowering”-ben, azaz a teljes dízel hajtáslánc elektromosra történő cserélésében. A projekt több szempontból unikálisnak tekinthető. Egyrészt egyelőre kevés gyártó kínál ebben a szegmensben elektromos buszt, másrészt pedig olcsóbbá teheti az akkumulátor-technológiás buszok elterjesztését. 

Az együttműködés keretében elsőként egy Van Hool  T2145 valamint egy TDX emeletes busz elektromosítására kerülhet sor. A Lightning Systems elektromos hajtásláncát kifejezetten úgy tervezték meg, hogy könnyedén beépíthető legyen a dízelmotor és a sebességváltómű helyére. Ennek köszönhetően nincs szükség a karosszéria, vagy az alváz átépítésére. 

Elektromossá alakítanák a távolsági buszokat 1

Van Hool T2145

Az elektromosítás természetesen magában foglalja a nikkel-mangán-kobalt-oxid, vagyis az NMC-akkumulátorok beépítését is.  A válaszható akkumulátor-csomagok teljesítményét egyelőre még nem tették közzé, de az átalakított buszok hatótávolsága 200 mérföld, vagyis akár 320 kilométer is lehet. Ugyanakkor a jobb teljesítmény érdekében ezeket az autóbuszokat is ellátják a regeneratív fékezést lehetővé tévő technológiával. 

A „repowering” magában foglalja a műszerfal korszerűsítését is az elektromos hajtás kívánalmainak megfelelően. A járműveket mindamellett fejlett akkumulátor felügyeleti rendszerrel is ellátják, hogy minden üzemi körülmény mellett biztosítsák az energiatároló csomagok optimális működését. Az üzemeltetők pedig egy, a Lightning Systems által fejlesztett platformon keresztül szerezhetnek információikat a villanyosított buszaik valós idejű működéséről, így például a hatótávról, vagy éppen azok energiafelhasználásáról. 

A projektben részt vevő cégek becslése szerint a „repowering” olcsóbb megoldás lehet a vadonatúj elektromos buszok vásárlásánál, mindamellett pedig lehetővé teszi a jó állapotban lévő turistabuszok élettartamának meghosszabbítását. Az elkészült, villanyosított turistabuszokat várhatóan a Van Hool amerikai forgalmazója, az ABC Companies fogja értékesíteni az Egyesült Államokban. 

Európában jelenleg a német e-troFit és az I see electric busses Gmbh foglalkozik használt – leginkább városi – buszok villanyosításával. Szintén Németországban van terítéken a turistabuszok üzemanyagcellássá történő átalakítása, amelyben a FlixBus is részt vesz.