A cég közleménye szerint az új modell elsősorban a skandináv piac elvárásai alapján készül, mert leginkább Norvégiában, Svédországban és Finnországban van igény az extra hosszú, szóló autóbuszokra. Az Urbino család legújabb, akkumulátortechnológiás tagja városi, illetve városközi (intercity) kivitelben is elérhető lesz.
A lengyel Solarisnak nem ez az első 15 méteres autóbusza, ugyanis lényegében az Urbino-család születésével egy időben, már 1999-ben megjelent a variáns a kínálatban. Bemutatásától napjainkig összesen 1300 darabot adtak el az Urbino 15 LE-ből, amelyek között dízeles és CNG-vel hajtott változatok is voltak. A Solaris azonban úgy döntött, hogy ezentúl csak elektromos hajtással kínálja a modellt.
A megrendelő igényeitől függően az újdonság két-, illetve háromajtós változat készülhet 2-2-0 vagy 2-2-1 ajtóelrendezéssel. Az alacsony belépésű (LE) busz utasterében összesen 55 utasülés áll majd rendelkezésre. A Solaris a jármű hatótávolságával, illetve az akkumulátorok teljesítményével kapcsolatban egyelőre nem tett közzé információkat, de annyi biztos, hogy az Urbino 15 LE Electricet a Solaris legújabb generációs High Energy+ energiatároló egységeivel látják el. Töltése pedig töltőcsatlakozóval, illetve pantográfos (áramszedős) megoldással egyaránt kivitelezhető lesz.
A Solaris jelenleg is dolgozik a modell fejlesztésén, de a tervek szerint első körben két prototípus készülhet, amelyeket az egyik skandináv országban tesztelnek majd. „Annak ellenére, hogy ezt a modellt elsősorban a skandináv üzemeltetők igényei szerint fejlesztjük, természetesen Európa más országaiban is elérhető lesz. Az új Solaris Urbino 15 LE minden olyan társaság számára vonzó alternatíva lehet, akik alacsony belépésű, emissziómentes intercity buszokat kívánnak forgalomba helyezni” – hívta fel a figyelmet Petros Spinaris, a Solaris Bus&Coach vezérigazgató-helyettese.
Az új modellel a Solaris egy meglévő piaci rést fog lefedni, egyelőre ugyanis nem sok gyártó van jelen ebben a szegmensben 15 méter hosszú elektromos autóbusszal.