Az Anglo American globális bányaipari vállalat 2030-ra 30 százalékkal szeretné csökkenteni károsanyag-kibocsátását, ezért elhatározta, hogy zöldebbé teszi a járműveit. Első lépésben egy dízel üzemű bányagépet alakítanak át a hidrogéncellássá. A műveletben a Williams Advanced Engineering (WAE) lesz a vállalat partnere, amelyet a világ a Formula E sorozat hivatalos akkumulátorszállítójaként ismerhetett meg, ugyanis négy szezonon keresztül a sorozat kizárólagos partnere volt. 

A bányagép átalakítása többlépcsős folyamat lesz, mivel egyáltalán nem hétköznapi, 290 tonnás járműről van szó. A munka első fázisában az oxfordshire-i Grove-ban kiszerelik a dízelmotort, valamint az üzemanyagtartályt és a többi feleslegessé váló komponenst, majd beépítik az üzemanyagcellákat, a hidrogéntartályokat, a hűtőrendszert, a hajtásláncvezérlőt, valamint az 1000 kWh összteljesítményű lítiumionos akkumulátorcsomagot, amely a bányagép hajtásához szükséges áramot fogja tárolni. Mindamellett fékenergia-visszanyerő rendszerrel is ellátják, így a lejtőkön lefelé haladva képes lesz elektromosságot termelni magának a lassítás, vagy fékezés során. 

Ez lehet a világ legnagyobb hidrogéncellás járműve 1

Az átalakítás után a hidrogéncellás bányagépet a dél-afrikai Mogalakwena bányájában fogják tesztelni. Ezt követően döntenek majd a kísérleti projekt sorsáról. A tervek szerint azonban az Anglo American azt is tanulmányozni fogja, hogyan lehet majd a lítiumionos akkumulátorokat élettartamuk végén másodlagos energiatárolóként használni.