Ha valahol nehezen tudja pótolni a belső égésű motort az elektromos hajtás, az a haszongépjárművek. Ennek ellenére akadnak már zéró emissziós furgonok, például városon belüli fuvarokra. Az ötlet cseppet sem újdonság, a Volkswagen egyik speciális divíziója már 1972-ben készített pár elektromos Transportert. A prototípus még egy platós modellből készült, a kisebb széria már dobozos lett.
Berlin városa hét darabot vett az elektromos Transporterből, amit aztán 1978 áprilisában engedélyeztek. Ezeket az autókat a helyi csatornázási művek használta. Az elektromos T2-esek állati nehezek, 2170 kg-ot nyomnak, amiből 880 kg a 21,1 kWh-s akksicsomag. A Bosch villanymotor 22 lóerőt tud tartósan, de rövid időre több mint 40 lovas is lehet, 160 Nm nyomatéka van. Végsebessége 75 km/óra.
85 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, ami nem túl sok. A töltés pedig hosszadalmas folyamat, ezért a kis flottához akksicserélő állomást hoztak létre Tiergartenben. Ezeket az állomásokat a Rheinisch-Westfälisches Elektrizitätswerkkel illetve később a General Electric Street Vehiclesszel működtették. 5 perc alatt kicserélték a lemerült akksicsomagot és mehetett tovább a T2-es.