A svéd gyártó tavaly novemberben csepegtetett először részleteket az új emeletesről, majd nemrég külső képeket és információmorzsákat is közzé tett az újdonságról. A 4,25 méter magas jármű a 9700 DD típusszámot kapta, ami utalás a kiindulási járműre (9700), valamint a dupla szinte ( Double Decker). Az alapvetően a skandináv piacra tervezett modell a svéd gyártó 9700, valamint a 9900-as magaspadlós távolsági buszokból álló kínálatát egészíti ki. A jármű karosszériája a közel 85 éves múltra visszatekintő finn Carrus Delta Oy nevéhez fűződik.
Az újdonság összesen 96 utasüléssel rendelkezik és nemcsak rövid, hanem hosszútávra is komfortos utazást biztosít a fedélzeten helyet foglalóknak. Mindez a kényelmes Volvo üléseknek, a többzónás utastéri légkondicionálónak, a fedélzeti szórakoztató rendszernek, valamint a fejlett utastájékoztató rendszernek köszönhető. Bár a vállalat egyelőre pontos részleteket nem árult el a jármű paramétereivel kapcsolatban, a cég közleménye szerint a háromtengelyes autóbusznál a széles közlekedőfolyosók, valamint a mindkét szinten meglévő nagy belmagasság gyors utascserét tesz lehetővé.
A Volvo új emeletes busza magas vezetési pozícióval rendelkezik annak érdekében, hogy a buszsofőrnek a lehető legjobb rálátása legyen a jármű környezetére, mindamellett a vezetőtér kellőképpen tágas és ergonomikus. A gépjárművezető munkáját többek között olyan fejlesztések segítik, mint az elektronikusan vezérelt fékrendszer, az elektromos menetstabilizáló, a vészfékezési funkcióval ellátott ütközésre figyelmeztető rendszer, valamint a sávtartó asszisztens. A tervezők finomhangolták a jármű felfüggesztését, így a Volvo 9900 DD stabilan és biztonságosan vezethető. Hajtásáról a Volvo 11 literes, 460 lóerős dízelmotorja gondoskodik, amely hidrogénezett növényi olajjal ( HVO), de akár biodízellel is működtethető.
„A Volvo 9700 DD-vel együtt ügyfeleink számára széles kínálat áll rendelkezésre a prémium felszereltséggel készülő távolsági és gyorsjárati autóbuszokból. Az expressz buszok szegmense dinamikusan bővül a skandináv országokban éppen ezért sok üzemeltető számára a 9700 DD egy olyan, régóta várt modell, amely jelentős mértékben megnöveli az elérhető kapacitást és a produktivitást” – hívta fel a figyelmet az új modell kapcsán Niklas Orre, a Volvo Buses távolsági busz értékesítési osztályának alelnöke.