2014-es bemutatása óta több mint 580 ezer darab készült a Mercedes-Benz Vitóból. Az eladott mennyiség 70 százalékát olyan kis- és közepes vállalkozások helyezték forgalomba, amelyek maximum 5 járműből álló flottával rendelkeznek. A Mercedes-Benz elérkezettnek látta az időt a modell alapos technikai felfrissítésére. A legfontosabb fejlesztések között vannak az új motorok, valamint az új vezetésbiztonsági rendszerek is. A megújult Vito ugyanakkor megőrizte sokoldalúságát, hiszen továbbra is háromféle hosszúságban, front-, hátsó- és összkerékhajtással készül. 

Dupla hatótávval jön az új Vito 1

Új motorok 

Az áruszállítós, valamint a kombi (Mixto) változatoknál az egyik legfontosabb újdonság, hogy a Vito megkapta a korábban csak a Tourernél és a Mercedes-Benz személyautóknál elérhető négyhengeres, 2.0 literes OM 654-es motorcsaládot. Ezek a dízelmotorok csendesebbek és hatékonyabbak az előző OM 651-es generációhoz képest. Az új Vito 119 CDI étvágya például 13 százalékkal kisebb az elődhöz képest. 

A panel furgon és kombi változatok esetében 102, 136, 163 és 190 lóerős motorok állnak rendelkezésre és a megrendelők nemcsak hátsó, hanem összkerékhajtással is társíthatják ezeket az erőforrásokat. A 4×4 lényegében valamennyi OM 654-es motorhoz elérhető, egyedül a panel furgonos kivitelnél, a leggyengébb motor esetében nem kérhető az összkerékhajtás. A fronthajtású változatok viszont csak és kizárólag OM 622-es, 1.7 literes, négyhengeres motorokkal készülhetnek 102, 136 lóerős teljesítményszinteken.

Dupla hatótávval jön az új Vito 17

Az új 2020-as Vito műszerfala.

Az erőátvitelt illetően elmondható, hogy a legkisebb motorok csak hatgangos manuális váltókkal társíthatók. A panel furgon esetében a 136 lóerős hátsókerekes változathoz kizárólag 9 G-TRONIC automataváltó, míg a 163 lóerős, hátsó- és összkerékhajtású variánshoz manuális és automataváltó egyaránt rendelhető. A legerősebb erőforrás viszont a hátsó- és 4×4 hajtás esetén csak 9 G-TRONIC automataváltóval társítható. A Mixto változatoknál a front- és összkerékhajtású, 136, 163 és 190 lóerős változatok ugyancsak automataváltóval készülnek, de a 163 lóerős motorhoz hathangos manuális váltó is csatlakoztatható. Természetesen a hazánkban elérhető kínálat ettől eltérő lehet. 

Dupla hatótávval jön az új Vito 18

A Mixto változat hátsó üléssora.

Nagyobb hatótáv az eVitónál

Az elektromos hajtással szerelt eVitót 2018-ban mutatta be a Mercedes-Benz. A személyszállításra tervezett elsőkerék-hajtású eVito Tourer ezentúl nagyobb teljesítménnyel készül. A korábbi 85 kW-os motor helyére egy 150 kW-os (204 lóerős) elektromotor került, amely jóval nagyobb, 362 newtonméteres nyomaték leadására képes. Nagyobb lett az akkumulátorcsomag kapacitása is, ezentúl ugyanis 100 kWh összteljesítményű energiatároló egység kerül be a padlólemez alá, amit 50 kW-os DC gyorstöltővel 80 perc alatt, míg 110 kW-os gyorstöltővel 45 perc alatt lehet 80 százalékosra tölteni. Az akkumulátorokat otthoni fali dobozos töltővel, valamint AC-töltővel is fel lehet tölteni. 

Természetesen az eVito Tourer a fékezési energia visszanyeréssel menet közben is tölti az akkumulátorokat és a sofőr összesen háromféle, különféle rekuperáció erősséget kínáló vezetési mód közül választhat. A jármű egy feltöltéssel most már 421 kilométert tud megtenni, ami gyakorlatilag több mint a duplája az eddig rendelkezésre álló hatótávnak. A taxi társaságok számára ideális modell alapváltozatban 5140 milliméteres hosszúsággal készül, de akár 5370 milliméter hosszú változatban is megrendelhető. Így extra, 1390 literes csomagtérre tehet szert az üzemeltető. 

Dupla hatótávval jön az új Vito 19

Az eVito töltőcsatlakozója bal oldalon kapott helyet a lökhárító szélén.

Az eVito Tourer maximális végsebessége 160 km/óra, így autópályán is lehet vele közlekedni, energiafelhasználása pedig 26,2 kWh/100 km. A modellhez elérhető a Mercedes-Benz PRO szolgáltatás, amelynek keretein belül a felhasználók indulás előtt előre beállíthatják az utastér ideális hőmérsékletét, illetve a flottakezelők naprakész információkat kaphatnak a járművek energiafelhasználásáról, valamint az akkumulátorok töltöttségéről. 

Nehéz utakra

2020 októberétől mind a dízeles, mind az akkumulátortechnológiás változat elérhető lesz az Airmatic légrugós felfüggesztéssel és az ebből fakadó hasmagasság növeléssel a Vito a földutakon is komfortosabb utazási élményt fog nyújtani. Az Airmatic felfüggesztést az OM 654-es motorokhoz és kizárólag a személyszállítós változatokhoz fogja kínálni a Mercedes-Benz. 

Dupla hatótávval jön az új Vito 20

Az új Vito leginkább a háromágú csillag mögött látható fekete optikai kiemelésről ismerhető fel. 

A Dynamic Select fejlesztésnek köszönhetően ezzel együtt háromféle vezetési program közül választhat a sofőr. Az első az alacsony, legfeljebb 30 km/órás sebességgel történő haladásra van optimalizálva, ugyanis ebben az esetben a rendszer 35 milliméterrel emeli meg a kasztnit. A  második, a „komfort” nevezetű program a normál hasmagasságon történő haladást biztosítja, de 110 km/óra felett 10 milliméterrel csökkenti azt, az alacsonyabb és kisebb fogyasztás érdekében. A „sport” program pedig a sebességtől függetlenül csökkenti a jármű hasmagasságát 10 milliméterrel. 

Még biztonságosabb 

Az új Vitóhoz elérhető vezetésbiztonsági asszisztensek száma a korábbi 10-ről 13-ra emelkedett. A modell megkapta a gyalogosokra és váratlan akadályokra azonnal reagáló aktív fékasszisztenst, az aktív távolságtartó asszisztenst (Distronic), valamint a belső visszapillantóba épített, 1600×320 pixeles, LCD-kijelzős tolatókamera nézetet. A zárt áruszállítós Vito az első olyan furgon a piacon, amelynél az alapfelszereltség része az utasoldali légzsák, az oldalvédelmi asszisztens, illetve az éberségfigyelő. 

Dupla hatótávval jön az új Vito 21

Új, belső digitális visszapillantó tükörrel készül a Vito.

További újdonságok között említhető a digitális rádióegység, a 7 colos érintőképernyővel rendelkező multimédia rendszer, amelyhez Android, valamint Apple operációs rendszert használó okostelefonok csatlakoztathatók. Emellett a tervezők némi módosítást hajtottak végre a hűtőrácson is, amelyen a háromágú csillag fekete kiemelést kapott. A belső térben pedig a Tunja kárpitot felváltotta a Caluma szövet és a műszerfalat új, sportos légbeömlőkkel látták el. A króm csomaggal rendelve pedig a műszerfal elegáns, zongora lakk színű borítást kap. A jövendőbeli megrendelők még több színárnyalattal és 17, 18, illetve 19 colos keréktárcsákkal vásárolhatják meg a Vitót.