Amikor a részben vagy teljesen elektromos hajtáslánc akkumulátorcsomagjának helyigénye szóba kerül, általában személyautókban és azok csomagtartójában gondolkodunk. Pedig egy haszonjármű esetében talán még fontosabb, hogy a lítium-ion pakkok ne raboljanak helyet a raktérből. Igaz ez a lakóautókra, kempingbuszokra is, amelyeknél akár pár centiméteres korlátozás is a berendezés teljes újratervezését teheti szükségessé.

Konnektoros lakóautó készült Ford Transitból 1

A Ford Transit Custom esetében szerencsére erről szó sincs: a 13,6 kWh kapacitású akkumulátor elfér a padló alatt, ezért a Wellhouse Leisure belsőépítészeinek nem kellett átalakítaniuk a bútorzatot. Megmaradt a franciaággyá alakítható, háromszemélyes hátsó üléspad, a dupla gázégős, mosogatós konyhablokk, és az első ülések hátrafordíthatósága sem veszett el. A tető miatt nem aggódtunk: ez felnyitható, és ha szeretnénk, rendelhetünk alá extra alvóhelyet. A csomagteret itt nem az akkucsomag, hanem az ágy korlátozza, de azért így sem aggódnánk nagyon helyszűke miatt.

Konnektoros lakóautó készült Ford Transitból 17

Alapfelszerelés még a napelemcsomag, a légfűtő berendezés, valamint a világítást és a vízhálózatot vezérlő érintőképernyő. A tolatóradar és a hifi berendezés a Ford gyári tartozéka. Opcióként hidegvizes külső zuhany, csillagfényes plafonvilágítás, illetve gyerekek altatására szolgáló emeletes függőágy is vásárolható.

Konnektoros lakóautó készült Ford Transitból 18

A Ford Transit Custom PHEV egyébként sokkal inkább hatótávolság-növelővel kiegészített villanyautó, mint rendes konnektoros hibrid, hiszen benzinmotorja szerény 1,0 literes, háromhengeres egység, amelynek egyetlen feladata az elöl hajtó, 126 lóerős villanymotort tápláló akku töltése. Az elektromos hatótávolság 56 kilométer, amit további 500-zal toldhatunk meg, ha bekapcsol az EcoBoost turbómotor. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,7 l/100km – papíron.

a videó a hirdetés után indul