A 6.1-esnek, vagyis a legújabb Tranyónak gyárilag még nincs elektromos kiadása, így a tuningcég lépése több szempontból is hiánypótló. Ami ennél is fontosabb, hogy ezúttal nem az élményautókat kedvelő célközönséget, hanem a mezei, fehér furgonokat és megbízható áruszállítókat kereső vállalkozásokat szólították meg.
Az ABT egy zárt áruszállítós, hosszú tengelytávolságú változatot mutatott be, amely meglepő módon egyszerű fehér fényezésben díszeleg. Mindössze egy fekete csík került a karosszéria aljára, jelezve, hogy kinek a műve az e-Transporter. Jóval izgalmasabb azonban, mi van az alvázában. Hajtásáról ugyanis 111 lóerős (83 kW), 200 newtonméteres nyomatékteljesítménnyel rendelkező elektromotor gondoskodik, amely a 37,3 kWh összteljesítményű akkumulátorcsomagból nyeri az áramot. Bár az akksik 333 kilogrammot nyomnak, teherbírása 977-1096 kilogramm között van, rakterének térfogata pedig 6,7 köbméter.
Nemcsak furgon, hanem kombi és Caravelle személyszállítós kivitelben is kínálja az ABT az e-Transportert, amely specifikációtól függően 105, vagy 138 kilométeres hatótávval rendelkezhet WLTP-szabvány szerint. A nagyobb hatótáv a 90 km/órás limiterrel ellátott verziónál van, míg kisebbnél 120 km/órás végsebesség áll rendelkezésre. Akkumulátorai lassú töltéssel 5,5 óra alatt tölthetők fel 7,2 kW-os AC wallboxról, míg a gyorstöltéssel már 45 perc elteltével újra hadra fogható az autó.
Az ABT e-Transporter már rendelhető Németországban, de nem csak a tuningcégnél, hanem a VW saját hálózatában is. A zárt áruszállítós változat ára 44 990 euróról, vagy átszámítva 16 millió forintról indul. A kilencszemélyes e-Caravelle-ért pedig még ennél is többet, 56 475 eurót, tehát összesen 20 millió forintot kell fizetni.