A Volkswagen felkért egy veterán autók elektromos átalakítására szakosodott műhelyt, hogy építsenek át egy T1-es kisbuszt, méghozzá a tetőkeret-körablakos Samba verziót.
A projekt iróniája, hogy az 1966-os gyártású Transportert Kaliforniából hozatta haza a gyár, de ez mindegy is: a lényeg, hogy a négyhengeres boxermotor helyén könnyedén elfért az e-Up 82 lóerős villanymotorja. Így is csaknem megduplázták a jármű teljesítményét, hiszen az eredetileg is csak 43 lóerő volt. A nyomatéki érték 102-ről 212 Nm-re nőtt. A végsebességet 130 km/órában maximálták – igazi száguldás ez az eredeti T1-es 105 km/óra végsebességéhez képest.
Az utastér kialakításánál ízlésesen egyensúlyoztak a modern és a retró határán. A minimalista környezet mindkét stílusban elmegy, és senkit nem zavar, hogy valójában semmi sem eredeti, még a rádió sem, amelynek veterán előlapja valójában egy mélynyomós, sok hangszórós, digitális rádiós, bluetoothos audiorendszert rejt.
A legszebb az átalakításban, hogy a német műhely nem egyszerűen beszereli a villanymotort és az akkucsomagot az öreg autókba, hanem vadonatúj padlót gyártottak azokhoz, amely az akkucsomagot, a hajtást, valamint a modern futóművet is tartalmazza (független kerékfelfüggesztéssel, fogasléces kormányművel, négy tárcsafékkel együtt). Az e-Bulli (valamint a műszakilag azonos e-Käfer, VW Buggy vagy Porsche 356) tehát igazából egy teljesen modern autó, csak az optika és a hangulat a régi.
A 45 kWh kapacitású akkumulátor 2,3-22 kW teljesítménnyel tölthető, így akár 40 perc alatt 80%-ig tölthetjük; a teljes kapacitás 200 kilométert meghaladó utakra is elegendő.
A kulcsrakész T1 e-Bulli várható ára 65 ezer eurónál kezdődik – ennyi pénzért nyilván nem 23 ablakos, vászontetős, fapadlós kidolgozást kapunk. Készülnek majd T2 és T3 szériás e-Transporterek is, valamivel olcsóbban.