Csak két-három év múlva érkezik az új generációs Toyota Hilux (akkor viszont hibrid hajtáslánccal, félig önhordó padlólemezre épülve), ezért hogy könnyebb legyen a várakozás, a 2017-es modellfrissítés után idén ősszel ismét megújul a pickup.
A modell Android Auto- és Apple CarPlay-kompatibilitást kap, ami várhatóan nagyobb érintőképernyővel és okosabb infotainment rendszerrel is együtt jár majd.
Ennél fontosabb azonban a hajtáslánckínálat változása.
Egyrészt jó eséllyel Európában is megjelenik az a 2,8 literes, 177 lóerős dízelmotor, amit jelenlegi Dél-Afrikában, Ázsiában és egyéb piacokon kínálnak a modellhez. A motor teljesítménye akár 200 lóerőre is emelkedhet.
A nagy szenzáció viszont nem ez, hanem hogy az állítólag már jövőre érkező, új generációs Land Cruiser (J300) erőforrása is utat találhat a pickupba. A feltételezett új, ikerturbós V6-os teljesítménye legalább 270 lóerő kell hogy legyen (ennyit tud ugyanis a jelenlegi V8-as dízelmotor), és ha ezt tényleg beépítik a Toyota Hilux sportverziójába, a Hilux GR-be, az sokkal erősebb lesz, mint a Ford Ranger Raptor.