Az IFA L60-as gyártása – amelyet a W50-es utódjának szántak – 1987-ben kezdődött. Elnevezésében az L betű a ludwigsfeldei üzemre, a 60-as szám pedig a hattonnás (egészen pontosan 6,1) terhelhetőségre utalt. Az L60-as tiszavirágéletű volt, hiszen mindössze három évig gyártották, ez idő alatt pedig közel 22 ezer példány készült belőle. Három évtized elteltével ma már nem számít gyakori darabnak az utakon, Németországban legalábbis biztosan nem.
Éppen ezért igazi kuriózum ez az L60-as, amelyet 15 500 euróért, vagyis átszámítva 5,4 millió forintért árulnak a német Ebay-en. Összehasonlításul: nálunk körülbelül 6 darabot kínálnak most az interneten ebből a típusból, de a legdrágább is „csak” kétmillió forintba kerül, teljesen felújítva, daruval együtt.
Tulajdonosa szerint ez az L60-as szinte még újnak számít, ugyanis a német rendőrség speciális egysége használta, évente kétszer, ha mentek vele gyakorlatozni. Éppen ezért kilométer se nagyon került bele, jelen pillanatban 11 759 km van benne, ami nem sok ahhoz képest, hogy 1989-ben gördült le arról a gyártósorról, ahol ma már speciális Sprinterek készülnek.
Hajtásáról 180 lóerős (132 kW), négyütemű, vízhűtéses, szívó dízelmotor gondoskodik, amelyhez teljesen szinkronizált, nyolcfokozatú, kúszófokozattal és hátramenettel ellátott sebességváltó (branderburgi VEB sebességváltógyár terméke) csatlakozik. A keletnémet gyártó ennél a modellnél már egy lényegesen modernebb, U alakú hossztartókkal ellátott létraalvázat alkalmazott, amelynek köszönhetően terepjáró képessége is jobb lett a W50-eshez képest. Bár a laprugózás megmaradt, mindkét merev hídon kettős működésű lengéscsillapítókat is alkalmaztak.
Az eladásra kínált német L60-ast elsősorban csapatszállítóként használták, éppen ezért a felépítményben két oldalt párnázott ülőpadok állnak rendelkezésre. Fülkéje patika állapotnak örvend, a belső borítások szinte gyári állapotúak, nyoma sincs semmi toldozgatásnak-foldozgatásnak. Ki tudja, még az is lehet, hogy egy szenvedélyes gyűjtő ennyiért is elviszi?