A DAF múlt héten újraindította a gyártást hollandiai (Eindhoven), belgiumi (Westerlo) és angliai (Leyland) üzemeiben. Hétfőn pedig elkészült az első teherautó, amit már az újraindulást követően szereltek össze.
A négyhetes leállás alatt mindhárom gyártási helyszínen több száz munkaállomást kellett átalakítani annak érdekében, hogy a sorozatgyártás során teljes mértékben eleget tehessenek a higiéniai szabályoknak. Az előírásoknak megfelelően a dolgozóknak ugyanis legalább 1,5 méteres távolságot kell tartaniuk egymástól, éppen ezért a DAF-nak el kellett egymástól különíteni a munkaállomásokon elvégzendő feladatokat.
Lényegében úgy kellett szétbontania a gyártási folyamatot, hogy az alkalmazottaknak ne kelljen megközelíteniük egymást az előírt minimális szociális távolságnál jobban. Ez némileg lassítja a járművek összeszerelési idejét, de a gyár amúgy is csökkentett üzemmódban termel. „Jelen pillanatban kevésbé foglalkoztatnak bennünket a gyártási számok. A DAF és a Leyland Trucks dolgozóinak egészsége most sokkal fontosabb számunkra. A gyártást csak akkor futtatjuk fel, ha azt a feltételek lehetővé teszik” – mondta Harry Wolters, a DAF elnöke.
A fertőzésveszély elkerülése érdekében az alkalmazottaknak több fontos higiéniai szabályt be kell tartaniuk, ezek között van, hogy maszkot kell viselniük, mindamellett rendszeresen fertőtleníteni kell a kezüket. Ennek érdekében a gyártósor több pontján helyeztek el kézfertőtlenítőket és tisztítószereket.
Márciusban tovább folytatódott az európai uniós teherautó-piac kilenc hónapja tartó mélyrepülése. A 16 tonnánál nehezebb teherautók értékesítése 38 százalékkal zuhant és összesen 16 236 darab talált gazdára az előző hónapban. Magyarországon a 16 tonnánál nehezebb teherautók szegmensében 54,9 százalékos csökkenés jelentkezett. 2020 márciusában ugyanis 201 darab járművet adtak el ebben a kategóriában, míg az előző év hasonló időszakában 446 darabot.