A szilárd burkolattal nem rendelkező utakon történő közlekedésnél a teherautóknak leginkább összkerékhajtásra lenne szükségük. Ennek megléte ugyanakkor jelentős plusz költséget jelent az üzemeltetők számára a nagyobb fogyasztás, valamint a magasabb karbantartási tételek miatt. Így jöhetett szóba a DAF-nál a kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtás lehetősége, amelyet a haszonjárművek speciális igényekre történő felkészítésével foglalkozó Paul Nutzfahrzeuge céggel közösen fejlesztettek ki.
A fejlesztés a jármű műszerfalán mindössze egy gomb megnyomásával aktiválható. Ezt követően működésbe lép a Paul Xtra Power(PXP), amely automatikusan aktiválódik, ha érzékeli a kerekek megcsúszását. A hidraulikus elsőkerék-hajtás annál nagyobb vonóerőt biztosít, minél nagyobb a hátsó csúszás mértéke.
A PXP az első négy előremeneti fokozatban, valamint az első és második hátrameneti fokozatban érhető el, a Paccar MX11 és MX13-as motorok esetében. 20 km/óra feletti sebesség esetén (és/vagy 5. vagy magasabb fokozatban) a PXP készenléti üzemmódba kapcsol vissza. Alacsonyabb sebességnél pedig újra aktiválódik, amíg ki nem kapcsolják.
A PXP működése érdekében az első tengely kerékagyait hidraulikus motorokkal szerelték fel, amelyek egyenként legalább 6435 Nm nyomatékot adnak le 360 bar maximális rendszernyomás mellett. A megoldás biztosítja a megfelelő teljesítményt, valamint az optimális élettartamot és megbízhatóságot.
A kerékagyaknál lévő hidraulikus motorokat a dízelblokk mellékhajtására szerelt hidraulikaszivattyúja hajtja, ami kisebb önsúlyt eredményez a teherautó esetében, mivel csak egy hidraulikatartályra van szükség. A hidraulikaszivattyú emellett a maximális hatékonyság érdekében olyan alkatrészeket is képes meghajtani, mint a daruk, kampós emelőkaruk, kitámasztó stabilizátorok, vagy konténeres rakodórendszerek.
A CF és XF 4×2 után a DAF később várhatóan más modelleknél is bevezeti a PXP kapcsolható elsőkerék-hajtást.