A busz után guruló tréleren valójában egy üzemanyagcella rendszer kapott helyet, amely hatótávnövelőként funkcionál a busz esetében.
A hidrogén-technológiát magában foglaló tréler a Bosch és a VDL közös fejlesztése, míg az üzemanyagcellák a ElringKlinger AG-tól érkeznek. A fejlesztés az uniós finanszírozású GiantLeap projekt keretében jött létre. A kezdeményezés célja az volt, hogy a programban együttműködő cégek létrehozzanak egy olyan hatótávnövelőt, ami lényegében bármilyen, akkumulátor-technológiás elektromos autóbuszhoz csatlakoztatható. Ezzel a megoldással a VDL autóbusza – amely az SLF-E H2 elnevezést kapta – egy feltöltéssel 350 kilométert tud megtenni.
A járművet üzemeltető Connexxionhoz hamarosan még 3 másik ilyen „tréleres” hidrogénbusz érkezik, de a társaság vásárolt 20 darab hidrogéncellás Solaris Urbinót is, amelyek már a tetejükön cipelik az üzemanyagcellákat, befogadóképességük pedig egyáltalán nem rosszabb, mint a dízel változatoké. A VDL buszokat évekkel ezelőtt megrendelték, azonban leszállításuk csak most vált lehetővé az ilyen kísérleti hidrogénbuszokra vonatkozó komplex követelmények és előírások miatt.
Érdekesség, hogy a tréler miatt az SLF-E H2 típusú buszokat csak D + E jogsival lehet majd vezetni. A tervek szerint a 436 R-Net viszonylatot csak és kizárólag hidrogénbuszokkal fogják üzemeltetni 2021-től.