2014 óta több mint 40 ezer példányban talált gazdára a Nissan elektromos kisáruszállítója, az e-NV200. A forgalmazó alighanem úgy gondolta, hogy egy kategóriával feljebb is volna kereslet emissziómentes furgonra, ám egy hajtásláncot egy új modellhez hangolni jóval több munka és idő, mint kibővíteni a meglévőt.
Így a hátfalat és a tetőlemezt levágva hátrafelé és felfelé is megtoldották az e-NV200 rakterét. 90 százalékkal (8 köbméterre) bővült így a hasznos térfogat: egy körben több árut dobhat szét a sofőr, ha bírja az akkumulátor –az e-NV200 XL Voltia 40 kWh kapacitású akkuja a WLTP norma szerint városban 200 kilométerre elegendő energiát képes tárolni.
A tengelytáv, a nyomtáv és a fordulókör megegyezik az alapverzióéval, így az XL Voltia kapacitásához képest kissé billegősnek ígérkezik, viszont valószínűleg jóval fordulékonyabb, mint hasonló hasznos raktérfogatú társai.