Oroszországban elkészült a hárommilliomodik V8-as erőforrás, amelyet ebből az alkalomból fellufiztak és felzászlóztak. Az orosz lobogó mellé Tatárföld zászlaját is kitűzték, mivel a Kamaz teherautó- és motorgyára Tatárföld második legnagyobb városában, Naberezsnije Cselniben működik.
Az első Kamaz 740-es motorkóddal ellátott dízelmotor 1974-ben készült el, 1975 decemberében pedig megkezdődött a Kamaz-erőforrások sorozatgyártása. Az első Kamaz 5320-as teherautó 1976. február 16-án gördült le a gyártósorról. Bár kezdetben a Kamaz teherautók nyolctonnás teherbírással rendelkeztek, a különböző fejlesztéseknek köszönhetően egyre több terhet tudtak elcipelni, ami magával vonta az erősebb motorok gyártásának szükségességét. Az orosz gyártó lényegében azóta folyamatosan fejleszti erőforrásait a károsanyag-kibocsátási szabványok figyelembe vételével.
1995-ben a cég Oroszországban elsőként mutatta be Euro I minősítésű motorját, a Kamaz 740.11-240-est. Jelenleg pedig már főleg Euro V-ös változatokat gyártanak, mivel ott 2016 óta van érvényben ez a szabvány. Érdekesség ugyanakkor, hogy az Európai Unió piacán értékesítenek Euro VI-os motorral szerelt, régi fülkés példányokat is, azonban azokat egytől egyig Cummins-motorokkal gyártják Litvániában. Mindez azért lehetséges, mert a Kamaz és a Cummins közös vegyesvállalatot létesített Cummins-motorok oroszországi összeszerelésére. Az orosz gyártó jelenlegi motorkínálatát az alábbi motorok alkotják:
A Kamaz nemrég bejelentette, hogy tavaly kis szériában megkezdte új motorcsaládjának, az R6-os blokknak a sorozatgyártását. A tervek szerint a gyártó a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetne erre a motorra, amelynek kifejlesztése 2014-ben indult a „Tibet” projekt fedőnév alatt. A Kamaz szerint az R6-os motorokat jóval nagyobb igénybevételre tervezték a V8-asnál, ugyanis a 150 ezres szervizintervallum betartása mellett akár 1,5 millió kilométert is megtehetnek velük leendő üzemeltetőik.
Ebben az évben a Kamaz mintegy 1000 darab R6-os blokk értékesítését tervezi és a következő néhány évben bemutatják a motorcsalád új, 13 literes változatait is, amelyek között nemcsak gázolajjal, hanem földgázzal üzemeltethető változatok is lesznek. A tervek között szerepel még egy bi-fuel (földgáz-gázolaj) működtetésű R6-os motorváltozat bemutatása is.
A hárommilliomodik Kamaz- motor átadásáról egy rövid felvételt is közzétett.