A bal első sárvédőn elhelyezett töltőnyílásról, az egyedi hűtőmaszkról, a színváltó oroszlán-emblémáról, valamint a faron elhelyezett feliratról problémamentesen azonosítható a Peugeot e-Expert,a PSA csoport tavaly ősszel beharangozott, most pedig be is mutatott villamos áruszállítója.
Az utastérben egyedi műszerfal és elektronikus irányváltó jelzi az eltérést. A műszeregységben külön kijelző tájékoztat a hajtáslánc és a klímaberendezés pillanatnyi energiafogyasztásáról, az energiaáramlásról, valamint az akkumulátor töltöttségéről. További információk hívhatók le a multimédiás képernyőn; ugyanitt programozható a töltő időzítése.
Az irányváltó melletti üzemmódváltó kapcsolóval három teljesítményszintet állíthatunk be: a 82 LE / 180 Nm maximális hatótávolságot, a 136 LE / 260 Nm maximális teljesítményt kínál, míg a 109 LE / 210 Nm beállítás a mindennapokra optimalizált arany középutat testesíti meg.
A fékrendszer normál és fokozott motorfékkel operál, utóbbi a gázpedál felengedésekor intenzív lassításba kezd. A rögzítőfék elektromos, kapcsolója ugyanott (a vezetőülés és az ajtó között) található, ahol a belső égésű motorral szerelt modelleken a kézifékkar.
Akkumulátorból kétféle vásárolható, 50 és 75 kWh kapacitású (az előbbi megegyezik az e-208 és e-2008 modellekben található egységekkel), mindkettő elfér a padló alatt, így a raktér kapacitása nem csorbul, ahogy a legnagyobb vontatható tömeg sem. A maximális hasznos teherbírás viszont csökken, az 1275 kg. Az említett 330 kilométeres hatótávolság a nagyobbik akkuval értendő; az alapverzió egy feltöltéssel 230 kilométert megy el (szabvány szerint.) A felmérések tanúsága szerint az európai felhasználók 80 százaléka még az utóbbival is képes töltés nélkül végig csinálni egy teljes munkanapot.
Tölteni számtalan módon lehet az autót, például 220 voltos konnektorból (31 / 47 óra időtartam), fali töltőboxról (akár 5 / 7,5 óra) vagy gyorstöltőről (30 / 45 perc).
A végsebesség 130 km/óra, álló helyzetből 13,1 mp alatt gyorsul 100 km/óra sebességre a jármű – mindez maximális teljesítmény-beállítással és szabványos terheléssel értendő. 80-ról 120 km/órára 12,1 másodperc alatt gyorsul az e-Expert.
Az autót kétféle, országúti vagy városi közlekedésre optimalizált kivitelben lehet megvásárolni 2020 második felétől.