A bal első sárvédőn elhelyezett töltőnyílásról, az egyedi hűtőmaszkról, a színváltó oroszlán-emblémáról, valamint a faron elhelyezett feliratról problémamentesen azonosítható a Peugeot e-Expert,a PSA csoport tavaly ősszel beharangozott, most pedig be is mutatott villamos áruszállítója.

Egész nap bírja a Peugeot elektromos furgonja 1

Az utastérben egyedi műszerfal és elektronikus irányváltó jelzi az eltérést. A műszeregységben külön kijelző tájékoztat a hajtáslánc és a klímaberendezés pillanatnyi energiafogyasztásáról, az energiaáramlásról, valamint az akkumulátor töltöttségéről. További információk hívhatók le a multimédiás képernyőn; ugyanitt programozható a töltő időzítése.

Az irányváltó melletti üzemmódváltó kapcsolóval három teljesítményszintet állíthatunk be: a 82 LE / 180 Nm maximális hatótávolságot, a 136 LE / 260 Nm maximális teljesítményt kínál, míg a 109 LE / 210 Nm beállítás a mindennapokra optimalizált arany középutat testesíti meg.

Egész nap bírja a Peugeot elektromos furgonja 25

A fékrendszer normál és fokozott motorfékkel operál, utóbbi a gázpedál felengedésekor intenzív lassításba kezd. A rögzítőfék elektromos, kapcsolója ugyanott (a vezetőülés és az ajtó között) található, ahol a belső égésű motorral szerelt modelleken a kézifékkar.

Akkumulátorból kétféle vásárolható, 50 és 75 kWh kapacitású (az előbbi megegyezik az e-208 és e-2008 modellekben található egységekkel), mindkettő elfér a padló alatt, így a raktér kapacitása nem csorbul, ahogy a legnagyobb vontatható tömeg sem. A maximális hasznos teherbírás viszont csökken, az 1275 kg. Az említett 330 kilométeres hatótávolság a nagyobbik akkuval értendő; az alapverzió egy feltöltéssel 230 kilométert megy el (szabvány szerint.) A felmérések tanúsága szerint az európai felhasználók 80 százaléka még az utóbbival is képes töltés nélkül végig csinálni egy teljes munkanapot.

Egész nap bírja a Peugeot elektromos furgonja 26

Tölteni számtalan módon lehet az autót, például 220 voltos konnektorból (31 / 47 óra időtartam), fali töltőboxról (akár 5 / 7,5 óra) vagy gyorstöltőről (30 / 45 perc).

A végsebesség 130 km/óra, álló helyzetből 13,1 mp alatt gyorsul 100 km/óra sebességre a jármű – mindez maximális teljesítmény-beállítással és szabványos terheléssel értendő. 80-ról 120 km/órára 12,1 másodperc alatt gyorsul az e-Expert.

Az autót kétféle, országúti vagy városi közlekedésre optimalizált kivitelben lehet megvásárolni 2020 második felétől.

Egész nap bírja a Peugeot elektromos furgonja 27