Ugyan ezeket az elképzeléseket még jóvá kell hagyniuk a két vállalat képviselőinek, már egészen konkrét terveket fogalmaznak meg a tavaly bejelentett globális együttműködés kapcsán. 

A legfrissebb javaslatok első körben három fő irányt vázolnak fel. A Volkswagen azt javasolja, hogy a Ford európai piacra készülő elektromos autójában a német gyártó elektromos padlólemezét használja (MEB), így az amerikai konszern várhatóan jelentős előrelépést tehet az akkumulátortechnológiás autók terén. „Cserébe” a Volkswagen haszonjármű-ágazata egyes piacokon a Ford által kifejlesztendő pickupot forgalmazhatná saját márkanév alatt. 

Megérkeztek a Ford-Volkswagen együttműködés részletei 1

A Volkswagen AG felügyelőbizottsága a kishaszonjárművek közös fejlesztésére is javaslatot tett. Ennek megfelelően a német konszern egy közös alapokon nyugvó, városi kisáruszállító kifejlesztéséért fel, a Fordnak pedig egy egytonnás teherbírással rendelkező kisteherautóval kell előállnia az együttműködés keretében.

A kooperációtól mindkét cég azt várja, hogy a megosztott fejlesztési és gyártási kapacitások révén kisebbek lesznek az új modellek fejlesztési és előállítási költségei. A két konszern a fenti tervek mellett fontolgatja, hogy részesedést vásárol az önvezető technológiák fejlesztését végző amerikai Argo AI startupban.