A világ más pontjain régóta azzal a 2,8 literes, soros négyhengeres dízelmotorral kapható a Toyota Hilux, amely Európában a Land Cruiser Prado kiváltsága volt: a 177 lóerős, kézi váltóval 420, automatával 450 Nm-re hangolt erőforrás érezhetően combosabb darab, mint a Hiluxba mifelénk beszerelt 2,4 literes, 150 lóerős, 400 Nm-es blokk.
A 2021-es modellévtől az európai Hilux is megkapja a nagyobb motort, ám nem eredeti állapotában: teljesítményét 204 lóerőre (+15%) emelték, a nyomatéki csúcs 500 Nm-re ugrott. Ezzel a platós kisteherautó az eddigi 12,8 helyett 10,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, az átlagos fogyasztás 7,1 helyett 7,8 l/100 km.
Az új motor csak az életmód-felhasználók számára érdekes extra- és duplafülkés kivitelekhez lesz elérhető, kézi vagy automata sebességváltóval (mindkettő hatfokozatú), összkerékhajtással. Pont ők viszont nyilván bánni fogják, hogy a motor nem érte utol az európai piac legerősebb dízel pickupjának, a Ford Ranger Raptornak a teljesítményét.
Fontos újítás, hogy mostantól minden összkerékhajtású Hilux egy tonnát cipelhet és 3,5 tonnát vontathat, függetlenül a felépítménytől. Áthangolták a futóművet, így az jobban reagál a kátyúkra, finomabban fut egyenetlen talajon. A hátsókerék-hajtású kivitelekhez a részben önzáró differenciálmű működését szimuláló elektronikus fékvezérlő rendszert fejlesztettek, a 2,4 literes motor alapjárati fordulatszáma az eddigi 850-ról 680-ra csökkent. Finomhangolták a gázreakciókat, a menetstabilizáló rendszert, és új kerékszög-szenzort építettek be.
Ami a facelift további részleteit illeti, azok nem annyira a haszonjármű-, mint a szabadidős felhasználók számára lesznek érdekesek. Új a hűtőmaszk, a lökhárítók és a LED-es lámpatestek, frissült a színválaszték (a képeken látható bronz mellett piros és kék tónusokkal), míg az utastérben új rajzolatú műszeregység, új, 8 colos központi érintőképernyő – amelyet mechanikus gombokkal egészítettek ki, így zötyögős haladáskor is kezelhetők a fő funkciók – és okosabb multimédiás rendszer található. Utóbbi gyorsabb szoftvert kapott, kisebb késéssel reagál a parancsokra, és főleg kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integrációs rendszerekkel.
Nyomógombos indítás, műholdas navigációs rendszer, automata klímaberendezés, első-hátsó parkolóradarok, valamint 9 hangszórós JBL hifi szerepel az opciós listán, míg tartozékként platókeret, motoros zárású platófedél, keménytető, illetve a platón kialakított 12 V-os aljzat is elérhető.
A képeken látható Hilux egyébként nem az alapkivitel, hanem az új Invincible csúcsverzió, amely egyedi orrkialakítást, kartervédő lemezt, kerékdobot, kilincseket, kerekeket és hátfalat kap. A fülkében fekete krómrészleteket, ajtóba süllyesztett hangulatvilágítást, perforált bőrüléseket és kulcs nélküli nyitást kapunk.
A megújult Hilux Kelet-Európában júliustól, Nyugat-Európában októbertől kapható. Árak és pontos műszaki adatok a bevezetéstől lesznek elérhetők.
Az alábbi képsorozaton a megújult Hilux ausztrál kivitele látható, így azt is megnézhetjük, hogy mutat az Invincible sallangjai nélkül a modell.