A tatárföldi haszonjárműgyártó a Kamaz 53198-as, közepes teherbírású modellt választotta kiindulási alapnak. A Mercedes-Benz Axor fülkéjével szerelt példány alváza 12 tonnás teherbírással rendelkezik, ezért ideális lehet a különféle, így például tartályos, emelődarus, platós, vagy akár hulladékszállítós felépítmények fogadására. A kialakítandó új elektromos teherautó család a Chistogor névre keresztelték.
A gyártó elsőként egy hulladékszállítós változatot tervez elkészíteni, mert ezek a járművek feladataikból adódóan ki vannak téve a gyakori megállásoknak és elindulásoknak. A jelenleg még csupasz alvázra elsőként tehát egy hulladékgyűjtős felépítmény kerülhet, össztömege pedig elérheti a 19,5 tonnát. A 4×2-es hajtásképletű teherautó alváza már megkapta a 156,6 kWh teljesítményű lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) akkumulátor csomagot, amelynek feltöltésével a jármű 100 kilométert tud megtenni.
Bár a villanymotor teljesítménye egyelőre nem ismert, a teherautó végsebességét 90 km/órában szabályozták. A Kamaz szerint a Chistogor 3-as szintű (ADAS) önvezetésre is képes lesz a City Pilot nevű rendszernek köszönhetően. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a sofőr aktiválja, akkor a teherautó automatikusan tud majd előzni, kikerülni, gyorsítani, illetve lassítani. A robotpilótán kívül a vezető munkáját számos hasznos vezetésbiztonsági asszisztens fogja segíteni.
A Chistogor közúti tesztjei várhatóan augusztusban kezdődnek meg, sorozatgyártása pedig várhatóan 2023-ban indulhat el. A Kamaz tehát még az út elején van elektromos teherautók terén, de szinte biztos, hogy ezek a teherautók ultramodern technológiával fognak rendelkezni.