A Land Rover eddig is kínált haszonjárművet, bár a Discovery alapú furgon első hallásra inkább tűnik adóelkerülési cselnek, mint valódi használati értékkel bíró áruszállítónak. Most ugyanazt a receptet alkalmazta a vadonatúj Defenderre a gyár, ám ez valahogy mégis jobban hangzik – hiszen a Defender a kemény legény a csapatban –, és fehér acélfelnijeivel hitelesebben is néz ki, mint a könnyűfém keréktárcsákon tipegő Discovery Commercial.
Az információk egyelőre hiányosak: a raktér kapacitásáról, a terhelhetőségről nem nyilatkozik a gyártó, és a belteret sem mutatták meg. A motorválasztékra sem tértek ki, azt azonban elárulták, hogy a Defender Hard Top akár 3,5 tonnát tud vontatni. A név egyébként még az ötvenes évekből származik, amikor leszerelhető tetőszerkezetet fejlesztettek az addig kizárólag vászontetővel rendelhető, így áruszállításra vagyonvédelmi megfontolásokból korlátozottan alkalmas Land Rover Series modellhez.
A Hard Top kétféle karosszériahosszban (Defender 90 és 110) lesz kapható, utóbbi akár légrugózással is. A nyújtott tengelytávú, légrugós konfiguráció kiváló terepjellemzőkkel bír majd: a futóművet megemelve az első terepszög 38, a középső 28, a hátsó pedig 40 fok, a szabad hasmagasság 291 mm.
A Defenderhez fejlesztett segédrendszerek a furgonhoz is elérhetők lesznek, a ClearSight kameraalapú belső visszapillantó tükörtől (ami telepakolt raktér, illetve a középső szükségülés használata esetén is biztosítja a hátratekintést) a 900 mm-es gázlómélység maximális kihasználását lehetővé tevő Terrain Response 2 elektronikus hajtásláncvezérlő programig.
Lesz 360 fokos kamera, amivel rátolathatunk a berakodásra váró árura, lesz középkonzoli tárcsával kezelhető utánfutó-manőverező rendszer, a szoftverek pedig a távolból frissíthetők, így kevesebbet kell szervizbe vinni, és ezért a munkából kivonni az autót.
A Defender Hard Top verziót a cég SVO részlege építi. Ők azok a szerencsés autómérnökök, akik egyébként egyedi luxuskivitelű modellváltozatokat, páncélozott Range Rovereket, valamint tereprali-versenyautókat szoktak fejleszteni, és néha egy-egy James Bond-járgány is belefér a munkaidejükbe.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Land Rover vadonatúj terepfurgonját.