A Land Rover eddig is kínált haszonjárművet, bár a Discovery alapú furgon első hallásra inkább tűnik adóelkerülési cselnek, mint valódi használati értékkel bíró áruszállítónak. Most ugyanazt a receptet alkalmazta a vadonatúj Defenderre a gyár, ám ez valahogy mégis jobban hangzik – hiszen a Defender a kemény legény a csapatban –, és fehér acélfelnijeivel hitelesebben is néz ki, mint a könnyűfém keréktárcsákon tipegő Discovery Commercial.

Furgon készült az új Defenderből 1

Az információk egyelőre hiányosak: a raktér kapacitásáról, a terhelhetőségről nem nyilatkozik a gyártó, és a belteret sem mutatták meg. A motorválasztékra sem tértek ki, azt azonban elárulták, hogy a Defender Hard Top akár 3,5 tonnát tud vontatni. A név egyébként még az ötvenes évekből származik, amikor leszerelhető tetőszerkezetet fejlesztettek az addig kizárólag vászontetővel rendelhető, így áruszállításra vagyonvédelmi megfontolásokból korlátozottan alkalmas Land Rover Series modellhez.

Furgon készült az új Defenderből 19

A Hard Top kétféle karosszériahosszban (Defender 90 és 110) lesz kapható, utóbbi akár légrugózással is. A nyújtott tengelytávú, légrugós konfiguráció kiváló terepjellemzőkkel bír majd: a futóművet megemelve az első terepszög 38, a középső 28, a hátsó pedig 40 fok, a szabad hasmagasság 291 mm.

A Defenderhez fejlesztett segédrendszerek a furgonhoz is elérhetők lesznek, a ClearSight kameraalapú belső visszapillantó tükörtől (ami telepakolt raktér, illetve a középső szükségülés használata esetén is biztosítja a hátratekintést) a 900 mm-es gázlómélység maximális kihasználását lehetővé tevő Terrain Response 2 elektronikus hajtásláncvezérlő programig.

Furgon készült az új Defenderből 20

Lesz 360 fokos kamera, amivel rátolathatunk a berakodásra váró árura, lesz középkonzoli tárcsával kezelhető utánfutó-manőverező rendszer, a szoftverek pedig a távolból frissíthetők, így kevesebbet kell szervizbe vinni, és ezért a munkából kivonni az autót.

A Defender Hard Top verziót a cég SVO részlege építi. Ők azok a szerencsés autómérnökök, akik egyébként egyedi luxuskivitelű modellváltozatokat, páncélozott Range Rovereket, valamint tereprali-versenyautókat szoktak fejleszteni, és néha egy-egy James Bond-járgány is belefér a munkaidejükbe.

Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Land Rover vadonatúj terepfurgonját.