Jacques Swaters először az 1951-es Forma-1-es Német Nagydíjon állt rajthoz a mezőnnyel egy Talbot-Lago T26C-vel, két évvel később már Ferrarival is versenyzett. A nagydíjakon a legjobb helyezése egy hetedik pozíció volt, de más versenyeken – mint például a rettegett AVUS pályán tartott futamon – szép eredményt ért el. A versenyzés után csapatvezető lett és 1965-ben, Le Mans-ban egészen közel került a győzelemhez.
Miután visszavonult a versenyzéstől, autókereskedőként folytatta karrierjét. A motorsport révén jó kapcsolatot ápolt a Ferrarival, és a Benelux államokra meg is kapta az importőri címet. Egyszer Enzo Ferrari asszisztense kérte meg, hogy keresse meg a belga vámon elkeveredett egyik autót.
Kapcsolatuk annyira jó volt, hogy 1992-ben az új Ferrari 456-ost is a Garage Francorchamps-ban mutatták be, a remek partnerséget a Swatersről elnevezett kék árnyalat is bizonyítja. Swaters rendkívül sikeres Ferrari-kereskedő volt, ezért Enzo személyes ajándékokkal is meglepte.
Milyen más szervizautó lehetne egy Ferrari-kereskedésben a ’70-es években, mint egy Fiat furgon? Ez a Fiat 238-as a Garage Francorchamps-ban szolgált. A piros alapra kézzel festették fel a mintákat. A 975 kg-ot nyomó kisteherautót 1,2 literes, négyhengeres motor 43 lóereje mozgatja. Elsőkerék-hajtású, hogy a padló alacsony legyen, ami miatt könnyebb pakolni, és persze a raktér is nagyobb lehet, ha nem kell alápakolni a kardántengelyt és a differenciálművet.
Ma eredeti állapotban, kicsit kopottan és rozsdásan kerül kalapács alá a Sotheby’s aukcióján a Fiat 238-as, melynek motorja is komoly beavatkozást igényel ahhoz, hogy újra mozgóképes legyen.