2017-ben és 2018-ban, a már Budapesten közlekedő negyvenhét villamos szerződésében szereplő opciós lehetőséggel élve összesen további huszonhat szerelvényt rendelt meg a CAF-tól a BKK, ezek közül kilenc 2019-ben és 2020-ban már megérkezett Budapestre, az átadás-átvétel azonban azóta sem történt meg.
Mint azt a BKK szombati közleményében írja, ennek hátterében az áll, hogy a járművek bizonyos műszaki paraméterekben nem felelnek meg a szerződésben foglalt feltételeknek. Egyes hibákat ugyan a gyártó már kijavított, másokhoz további egyeztetések, független szakértői vélemények szükségesek.
A BKK, a BKV, és minden Budapesten közlekedő határozott érdeke, hogy a sok milliárd forintos értéket képviselő járművek hibák, garanciális problémák nélkül legyenek átvéve, hiszen évtizedek múlva is szolgálniuk kell majd a fővárosban közlekedőket. Az adófizetők pénzéből működő BKK és BKV egyedül így tud felelősen eljárni az ügyben, és így tudja garantálni a villamosok jövőbeli biztonságos és gazdaságos működését
– hangsúlyozza határozott álláspontját a közlekedési vállalat, melyet a BKV-val közösen, a CAF-fal zajló folyamatos tárgyalásokon is képvisel.
A cél a mielőbbi használatba vétel mellett a beszerzési forrást jelentő uniós támogatás felhasználhatósága – jegyzi meg a közlemény. Eközben a spanyol gyártó folyamatosan szállítja Budapestre a megrendelt járműveket, amelyek előírt tesztjei és próbafutásai jelenleg is zajlanak.
Az első CAF Urbos szerelvények közül a rövidebb, 34,1 métereseket még 2015 nyarán-őszén, míg a hosszabb, 55,9 méteres kocsikat 2016 tavaszán vette állományába a BKK. Az öt modulból álló CAF-ok a 3-as, a 17-es és a 19-es, míg a kilenc modulosak az 1-es villamos vonalán közlekednek főként.