Egy német vállalkozás, az Electric Brands meglepően átgondolt, hasznosnak ígérkező fejlesztéssel lépett piacra. Az elektromos jármű a Honda e-re emlékeztető orrot kapott, az elképzelés pedig nem sokban tér el a nagy autógyárak által alkalmazott megoldástól: egy univerzális, modulárisan variálható elektromos padlólemezre húznak fel a legkülönfélébb felépítményeket.
Ami újszerű, hogy ezt nem majd valamikor a jövőben, hanem rögtön induláskor valósítják meg, méghozzá rögtön tízféle variánssal: lesz kétféle önjáró padló, billenőplatós, valamint szimpla és duplafülkés pickup, dobozos furgon, ponyvás kisteherautó, továbbá lakóautó és kabrió is.
Az nem világos, hogy ezeket a karosszériaelemeket utólag is lehet-e variálni, hiszen az volna az igazi.
Az eBussy normál és emelt futóművel lesz rendelhető, alapkiépítésben 10, opcióként 30 kWh kapacitású akkumulátorral – ez 200, illetve 600 kilométeres hatótávolságot ígér. A kabrió kivételével minden tetőszerkezet napelemeket tartalmaz; nem tudni, hogy az ezek által megtermelt energiát beleszámította-e a fejlesztő a hatótávba.
A kerékagy-motorok kombinált teljesítménye mindössze 20 lóerő, ellenben forgatónyomatékuk 1000 Nm, ami eléggé feleslegesnek tűnik, hiszen a jármű saját tömege felépítménytől függően mindössze 450-600 kg.
A legolcsóbb eBussy bruttó 16 000 euró (kb. 5,6 millió Ft) alatt indul, a csúcsot jelentő offroad lakóautóért közel 29 ezret (kb. 10,2 millió Ft) kér el a gyártó.