Akár az is lehetne a címe ennek a cikknek, hogy „Kiss Norbi visszatért az MAN-hez”, de ezt már jó ideje tudhatják azok, akik figyelemmel kísérik az autó- és motorsport híreket. A Révész Truck Racing Team azonban gondoskodott róla, hogy számtalan kulisszatitkot megismerhessen a nagyérdemű, mivel szerdán rendhagyó sajtótájékoztatót szervezett, amelyen leleplezték Kiss Norbi legújabb versenykamionját. 

Mint ismeretes, a korábban Mercedes-Benz versenykamion volánja mögött versenyző Kiss Norbi csapatot váltott  és az új szezonra való felkészülést már az újonnan alakult magyar istállóval, a Révész Truck Racing Teammel kezdte meg. „2019 decemberében, Révész Bálint úrnak volt egy gondolata, a karácsonyfa alá dugott egy csomagot, hogy azért induljunk már el a Kamion Európa-bajnokságon. Mire ezeket a gondolatokat kifejtette, már meg is érkezett az iroda elé nagy fékcsikorgással Kiss Norbi” – hangsúlyozta Kozák Attila, a Révész Truck Racing team ügyvezető igazgatója a Révész-csoport és a sikeres magyar kamionversenyző egymásra találása kapcsán. A szombathelyi születésű pilótát 2020 januárjában már le is szerződtették. 

Ezért került a 40-es szám Kiss Norbi versenykamionjára 1

2020 februárjában meg is vásároltuk a versenykamiont, ami nem volt más mint egy alváz, egy karosszéria és egy futómű. Ezeket darabokra szedtük és egy nyíradonyi javítóműhelyben újra összeépítettük. Ebben a partnerünk a Keczán és Társa Kft. volt, amely önzetlenül, a Révész Transz műszaki támogatásával végezte el a szükséges munkákat„- emelte ki Kozák Attila. A csapat első embere reméli, hogy a következő szezonban már nem csak egy, hanem két versenykamionnal fognak rajthoz állni. Céljuk ugyanis, hogy bekapcsolódjanak az utánpótlásképzésbe is az autó-motorsport területén. 

Kiss Norbi új versenykamionja

A kétszeres magyar Európa-bajnok versenykamionja MAN fülkével, motorral és alvázzal készül. Hajtásáról 12 500 köbcentiméteres lökettérfogattal rendelkező, 5700 Nm maximális nyomatékú dízelmotor gondoskodik. Érdekessége, hogy bár az 5,3 tonnás versenykamion egyedi építésű, tehát nem egyezik az utcai nyerges vontatókkal, ennek ellenére a fülke mögött van nyereg szerkezet. A szélvédőn pedig azért látható a 40-es szám, mert a Révész Transz éppen idén ünnepli 40-es éves fennállását, ezért Kiss Norbi is ezzel a számmal fog rajthoz állni az augusztus végén induló FIA ETRC-ben. 

Ezért került a 40-es szám Kiss Norbi versenykamionjára 29

Patika állapotú motor a fülke-mögött. Fotó: Fehér Patrik

„40 éve csinálom a kamionozást és közel 14 évig én is kamiont vezettem. Nekem mindig álmom volt, hogy egyszer legyen egy magyar kamionos versenycsapat. Kiss Norbi személyében megtaláltam az ideális jelöltet, aki nemcsak szakmailag, hanem emberileg is kiváló kvalitásokkal rendelkezik” – jegyezte meg Révész Bálint, a Révész Truck Team és a Révész Transz tulajdonosa.

Ezért került a 40-es szám Kiss Norbi versenykamionjára 30

Kiss Norbi új versenykamionjával a boxutcában. Fotó: Fehér Patrik

Szeretném megköszönni az alkalmazottaimnak, hogy ennyire lojálisak a csapathoz. Ők éjjel-nappal azon dolgoznak, hogy a lehető legjobb technika kerüljön Kiss Norbi alá. Természetesen ez a szakmai munka nem lenne lehetséges a csapat főmérnöke, Bakó Csaba nélkül” – emelte ki Révész Bálint az új versenykamionnal kapcsolatban. A második versenygéppel kapcsolatban pedig elárulta, hogy még nincs eldöntve a típus, ezért tréfásan megjegyezte, hogy várja a kamiongyártókat, hogy ebben egymással versenyezzenek.

Ezért került a 40-es szám Kiss Norbi versenykamionjára 31

Kiss Norbi és Révész Bálint, a Révész Transz és a Révész Truck Racing Team tulajdonosa.

„Ez egy nagy pillanat szerintem mindannyiunk számára és az én karrierem szempontjából is, hogy egy magyar csapatnál versenyezhetek. Ráadásul nem is akármilyen csapatnál, hanem a Révész Truck Racing Teamnél. Nagyon örülök, hogy egy ilyen család és egy ilyen cég karolta fel a magyar versenykamion sportot” – mondta Kiss Norbi az együttműködéssel kapcsolatban.

A pilóta mindent meg kíván tenni annak érdekében ebben a szezonban, hogy a lehető legjobb eredményt érjék el ebben a szezonban. Ebben segítéségre lesz az MAN versenykamion is. „Már tíz éve foglalkozom versenykamionozással, ez idő alatt 3-4 versenykamion volt a fenekem alatt, de biztosan állíthatom, hogy ez a legjobb! Nagyon optimista vagyok a szezont illetően és nagyon várom már, hogy elkezdődjön a bajnokság” – tette hozzá Kiss Norbi.  A sajtótájékoztató után a magyar pilóta egy gumicserét követően le is tesztelte versenykamionját a Hungaroring aszfaltján. A lenti videón ennek egy részlete látható, ahogy Kiss Norbi végig suhan a Hungaroring aszfaltján a rajtrácsokon. 

A Kamion Európa-bajnokság idei szezonja augusztus 29-én, a csehországi Mostban kezdődik. A magyar futamot október 17-18-án fogják tartani a Hungaroringen. 

Kövess minket a Facebook-on!