Amerikában több évtizedes múltra tekintenek a Chevrolet  kis-haszonjárművei, épp ezért ritkaság, ha egy olyan gyöngyszembe futunk bele, mint ez az 1946-os, abszolút az első éra legelejéről származó példány.

Kívül-belül makulátlan, tulajdonképpen újszerű az állapota, ami nem véletlen, ugyanis komolyabb felújításokon esett át. 3,8 literes, hathengeres soros motor hajtja, amit 12 voltos elektronika, Wilwood hidraulikus félpedál, X-csöves és kétsoros kipufogórendszer egészít ki.

75. évét tapossa a platós Chevrolet, mégis szinte újnak néz ki 1

Az előző tulajdonosa 2018-ban egy Oldsmobile 442-ből kikapott, négysebességes Muncie manuális váltót, egyedi vezérlést, de még légkondicionáló rendszert is beépíttetett a 75. évét rúgó Chevrolet-jébe. 

Az utastér és a karosszéria is azt az érzést kelti, mintha most gördült volna le ez a Pickup a gyártósorról. A színvilágot alapvetően a piros és fekete színek határozzák meg, belül is ez a kombináció dominál, még a kiegészítőknél is. A platót pedig vadonatúj tölgyfa deszkákkal rázták gatyába, amiket rozsdamentes acélsínekkel rögzítettek.

75. évét tapossa a platós Chevrolet, mégis szinte újnak néz ki 15

Ezek ellentéte a műszerfal, ami még mindig a ’40-es éveket idézi: az aktuális sebesség mellett „csak” a megtett mérföldek számáról, a hűtőfolyadék hőmérsékletéről, az akkumulátor töltöttségéről, valamint az olajnyomsáról tájékoztat minket. Se felesleges gombok, se információzuhatag, semmi cicoma, csak ami szükséges.

Az aktuális óraállás 64 ezer mérföldet, azaz alig több mint 100 ezer kilométert mutat (a cikkben szereplő kép valószínűleg még korábban készült – szerk.), de miután nem digitális egységről van szó, elképzelhető, hogy ennek a többszörösét tették már meg ezzel az autóval.

75. évét tapossa a platós Chevrolet, mégis szinte újnak néz ki 16

Ennek ellenére ritka kincsről beszélünk, ami a napokban közel 10 millió forintért cserélt gazdát az egyik aukciós oldalon.