Autonóm haszonjárművet fejlesztett a német légi közlekedési központ, a Deutsches Zentrum für Luft und Raumfahrt (DLR). Bár a cégnév repülő furgont sejtet, szó sincs erről: fejlesztésük ellenben kiválóan helytállna a világ bármely repülőterén. A U-Shift egy önjáró elektromos alváz és számos különböző funkciót betöltő, cserélhető felépítmény kombinációja. Lehet utasszállító, teherjármű, vagy akár mozgó bolt is.
A U-Shift nagyban hasonlít számos más márka korábbi alkotásaira: koncepciója, hogy a drága, fejlett technológiát alkalmazó hajtómodult minél teljesebben kihasználják, így az a nap eltérő szakaszaiban más és más feladatkörben, de folyamatosan üzemelhet, gyakorlatilag állásidő nélkül.
A prototípus még nem rendelkezik az alkotók által megálmodott, fejlett önjáró képességekkel: egyszerű távvezérlésű modulként működik. Utasszállítóként 7+1 ülőhelyet, széles ajtót és (a kerekes székes felhasználók számára) beépített rámpát kínál. Az áruszállító modulban négy szabványos EU-raklap fér el.
A fejlesztők szerint már 2024-re megjelenhet a szerkezet teljesen önállóan közlekedő, 60 km/óra végsebességet elérő változata.