A Ford laboratóriumában tíz évnyi kőkemény fizikai igénybevételnek tették ki a cég frissen fejlesztett hibrid hajtásláncának akkumulátorát. A gyorsított tesztfolyamatnak köszönhetően szerencsére nem tartott egy évtizedig a próba, mindössze 82 óra alatt megkapta a kiképzést az 1,5 kWh kapacitású li-ion egység.
A 3,5 literes PowerBoost hajtáslánc 430 lóereje sem semmi, de igazán a 773 Nm nyomatékra büszke a cég: egyetlen korábbi F-150 sem volt ennyire combos. Ez meg is mutatkozik abban, hogy a hibrid modell 5,6 tonnát vontathat majd; hasznos terhelhetősége 940 kg. A hibrid modell másik nagy mutatványa az elektromos gépek működtetésére alkalmas fedélzeti konnektor, amely állandó 2,4 kW teljesítménnyel, illetve 7,2 kW csúcsteljesítménnyel tudja meghajtani ezeket a berendezéseket.
A Ford mérnökei nem kímélték a technológiát: felküldték egy átlagosan 6%-os emelkedésű, 18 kilométer hosszú emelkedőn, hogy megnézzék, a sivatagi hőségben is képes-e elvontatni azt a 5,6 tonnát – majd vissza is vitték, hogy a fékeket és a fékenergia-visszanyerő rendszert teszteljék.