A 35 éves versenyző egy Facebook posztban tudatta szombaton, hogy az időmérő eredménye alapján az ötödik rajtkockát szerezte meg a mogyoródi versenyhétvége első futamán. Ez alaposan feladta a leckét Kiss Norbinak, hiszen ahhoz, hogy esélye legyen az újabb Európa-bajnoki címre, mindenképpen dobogós helyen kellett végeznie.
Lehagyta a Hahnt is
Ahogyan az lenni szokott, Kiss Norbinak alaposan fel volt adva a lecke. Az első futamon a csőrős Freightlinerrel versenyző Adam Lacko magabiztosan vezette a mezőnyt, mögötte Anthony Janiec viszont nem bírta a tempót. Ennek ellenére egy ideig sikerült feltartania Jochen Hahnt, Antonio Albacetét és Kiss Norbit. A hajrához közeledve aztán valahogyan mégiscsak sikerült Janiecnek ellépnie az üldözőitől, közben pedig Norbi egyre közelebb férkőzött Albacetéhez, akit a kilencedik kör elején, az első kanyarban egy remek manőverrel meg is előzött.

Az első futam után gratulál egymásnak Kiss Norbi és Jochen Hahn.
Egy körrel később szinte ugyanezt az előzést mutatta be a magyar versenyző a célegyenes végén az ötszörös Európa-bajnok Hahnnal szemben, így feljött harmadiknak. Kiss szemmel láthatóan gyorsabb volt Janiecnél is, akit az utolsó körben utolért, támadni viszont már nem tudta őt. A versenybíróság ugyanakkor a három pályaelhagyás miatt 30 másodperces időbüntetéssel sújtotta a francia pilótát, így Norbi második lett, Hahn pedig harmadikként végzett.
Műszaki mentés és kényszerszünet
A fordított rajtrács miatt a szombathelyi születésű pilóta hetedik helyről indulhatott a második futamon. Kiss Norbi előtt ekkor is egyértelműen a dobogó lebegett célként, de azt ekkor még ő sem gondolhatta, hogy ehhez a poklok-poklát kell átélnie. A futam felvezető körénél ugyanis Janiec versenykamionja megállt, ezért belengették a piros zászlót, hogy megkaphassa a szükséges műszaki mentést. Ezt követően újra elstartolt a 11 körös viadal és Kiss Norbi már az elején több pozíciót javított, ennek köszönhetően a harmadik kört már negyedikként tette meg.
A szombathelyi pilóta tanári előzésekkel utasította maga mögé a riválisokat, és az ötödik kör elején már az első helyen autózott. Ekkor azonban egészen abszurd módon piros zászlóval félbeszakították a kamionversenyt, hogy elkezdhessék a túrautó-világkupa (WTCR) időmérő edzését az eredeti terv szerint. Ennél még megdöbbentőbb volt, hogy ezzel gyakorlatilag Kiss Norbitól elvették az elsőséget, mert a WTCR időmérő után az utolsó teljesített kör szerint állhattak fel a versenykamionok a rajtrácsra, ezért Kiss Norbinak a második kockából kellett folytatnia a futamot.

Kiss Norbi nem kegyelmezett a második futamon.
A hétkörösre kiírt verseny első körét sárga zászlós figyelmeztetés kíséretében tette meg a mezőny, amely így a második körtől kezdhetett el újra versenyezni. Kiss Norbi ezután azonnal támadni kezdte az előtte haladó Steffi Halmot, akit végül az első kanyarban meg is tudott előzni. A Révész TRT ezután magabiztosan tartotta előnyét így első helyen ért be a célba, a második a Buggyra Európa-bajnok pilótája, Adam Lacko lett, a harmadik helyre pedig meglepetésként Teo Calvet futott be. A francia versenyző ráadásul az utolsó két körét a féktárcsa hűtés nélkül fejezte be, mégis meg tudta szerezni első dobogós helyét a sorozatban.
Holnap jobb lesz
„Jó verseny volt, örülünk a győzelemnek, de nem azért vagyunk itt, hogy a fordított rajtrácsos futamokat megnyerjük, ezért az esős beállításokon még dolgoznunk kell” – mondta Kiss az MTI-nek. Hozzátette, vasárnap már nem várható eső, a száraz aszfalt pedig várhatóan jobban fekszik majd a versenykamionjuknak.
„Az első és a második futam jó kezdete volt ennek a versenyhétvégének. Az újraindítás után meglehetősen érdekes volt a helyzet, mert mi alapvetően a versenykamiont vizes körülményekre optimalizáltuk, de mire újra indulhattunk, a pálya már száraz volt. Ennek ellenére elégedett vagyok az eredménnyel. Holnap újra harcolni fogunk” – jegyezte meg Adam Lacko, a Buggyra versenyzője.
A kamion Eb magyarországi állomása vasárnap egy újabb időmérő edzéssel, valamint további két futammal folytatódik.
Fotó: MTI/Kovács Tamás