Hiába kapott LED-es fényszórókat és látványos karaktervonallal tagolt megjelenést, áttervezett fülkéje és látványos homlokfal-kialakítása önmagában kevés volna ahhoz, hogy a Mitsubishi Fuso Canter átlépje a piac ingerküszöbét. A Daimler kötelékébe tartozó haszonjármű-márka azonban mostantól alapfelszerelésként kínálja legkisebb típusán a nagyobb modelleken már bevezetett aktív oldalsó ütközésvédelmi rendszert.

A technológia  a vezetővel átellenes oldalon (ez Japánban a bal oldal) radarral figyeli az akadályokat, és riaszt, ha a kanyarodni készülő Canter mellett akadályt vagy gyalogost észlel. A rendszer már az irányjelző működtetésekor működésbe lép.

Különösen biztonságos ez a könnyű teherjármű 1

Szintén a Fuso nagyobb típusaiból vették át a Truckonnect telematika rendszert, amelynek segítségével egy globális adatközpont folyamatosan veszi minden egyes Canter tartózkodási helyét, üzemanyag-fogyasztását és műszaki állapotát. A harmadik fontos újítás az Easy Access System, amely a személyautókról már ismert kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert takarja.

A Mitsubishi Fuso Cantert 3,0 literes, soros négyhengeres, 130 lóerős dízelmotor mozgatja, váltója hatfokozatú duplakuplungos.