A Renault úgy döntött, hogy befejezi a közös együttműködést a furgonok terén a Fiat Chryslerrel, mivel az 2021-ben egyesülni kíván egyik legfontosabb riválisával, a PSA-val. Mindezt Clotilde Delbos, a Renault vezérigazgató-helyettese nyilatkozta a Reuters hírügynökségnek.

Mint ismeretes, a Renault eddig a Trafic furgont tette bele az együttműködésbe, amelyet a márka Franciaországban található Sandouville-i üzemében gyártanak. A modell ugyanakkor nemcsak Renault emblémával gurul le a szerelőszalagról, mivel azt a FIAT Talento, a Nissan pedig NV300 néven is értékesíti.

Clotilde Delbos szerint eljött az idő, hogy a Renault új partnert keressen a furgon és mikrobusz változatban készülő Trafic gyártásához. Ez azt jelenti, hogy a FIAT modellkínálatából már jövőre kikerülhet a Talento, holott a modell nemrég esett át egy kisebb frissítésen amelynek során új 2.0 literes, Euro VId károsanyag-kibocsátású EcoJet dízelmotort kapott. Mindamellett új, 7 colos képernyővel rendelkező, Android és Apple kompatibilis infotainment rendszerrel is ellátták. 

A PSA és Fiat Chrysler egyesülését az Európai Bíróság még vizsgálja, így az korántsem tekinthető lefutottnak. A két autóipari konszern Stellantis néven kíván létrehozni egy közös tulajdonú céget. A kedvező döntés érdekében a PSA felajánlotta, hogy több furgont gyártana a Toyota számára az észak-franciaországi Sevelnord üzemében. A PSA gyártja ugyanis jelenleg azt a furgoncsaládot, amelyet Toyota Proace, Opel/Vauxhall Vivaró, Peugeot Expert, valamint a Citroen Jumpy néven is forgalmaznak. 

Az Európai Bizottság várhatóan február 2-ig hoz döntést a kérdésben, a Fiat Chrysler korábbi partnere, a Renault viszont eltökélt abban, hogy nem várja meg az ügy végkimenetelét. 

Kövess minket a Facebook-on!