Nagy-Britanniában megkezdődött annak az LEVC VN5 névre hallgató furgonnak a gyártása, amely a márka tulajdonosa, a kínai Geely reményei szerint rövid időn belül meghódíthatja Európa piacait.
A paraméterek nem rosszak: a szándékosan múltidéző orr mögött 2 EU-raklapnyi alapterületű, 5 köbméter térfogatú üreg várja az árut. A raktér egy oldalsó tolóajtón, vagy a függőlegesen osztva nyitható hátsó ajtón keresztül rakodható, maximális hasznos teherbírása 830 kg.
Az alumínium vázszerkezetre épülő modell egy feltöltéssel akár 98 emissziómentes kilométert tud megtenni a városban. A vezető ezután dönthet, hogy pihenőt tart, és feltölti az autót, vagy engedi bekapcsolni a hatótávnövelő rendszert (azaz fedélzeti áramfejlesztőt), amellyel további majdnem 400 kilométert tud megtenni az autó – ekkor is villanymotorral hajtva.
Az LEVC VN5 egyébként ikertestvére az LEVC TX modellnek, amely csomagok helyett fizető utasokat szállít: a típust a legendás londoni taxik kiváltására tervezte és gyártja a márka Coventry megyében létesített üzemében.
A gyártó európai terjeszkedésről beszél, de elsődleges fókusza Nagy-Britannia marad: ott ötven, míg a kontinensen harminc értékesítési és szervizponttal kezdi meg tevékenységét.