A dél-afrikai Special Vehicle Innovation (SVI) eddig is kínált páncélozott személyautókat éppúgy, mint brutális csapatszállító behemótokat, most pedig a kettő közötti rést is betömte, méghozzá egy ősöreg pickuppal.
Ez persze így nem pontos, mert a Toyota Land Cruiser 79-est a mai napig gyártják – igaz, stílusa több mint harminc éve változatlan, és a technikán sem sokat finomítottak, mert minek hozzányúlni ahhoz, ami működik. Hogy mennyire működik, jól mutatja, hogy a létravázat és a teljes hajtásláncot változtatások nélkül vette át az SVI – mindent mást lecseréltek persze.
Például a komplett felépítményt, amelynek a helyébe igen csúnya, de annál fenyegetőbb karosszéria került, 38 mm vastag acéllemezből. Az üvegek is ugyanilyen vastagok, így aztán az autó menetkészen 3,8 tonnát nyom – többet, mint az alap Land Cruiser teljes terheléssel.
Igaz, ebben a rettentő tömegben a fegyverzet is benne van, mert hogy a zárt karosszériával, illetve dupla- vagy szimpla fülkés kivitelben egyaránt elérhető SVI Max 3-asra gránátvető, géppuskaállvány vagy akár távvezérelt golyószóró is szerelhető. Ilyen tűzerővel szemben egyébként a páncélzat tehetetlen, de a Kalasnyikov lőszerét megfogja.
És hogy miért választották a Toyotát alapnak? Mert így olcsóbban legyártható, könnyebben átépíthető, villámgyorsan és költséghatékonyan szervizelhető, ráadásul 30 év alatt meglehetősen kiforrottá vált a konstrukció, így attól sem kell tartani, hogy meghibásodik az autó.
Az SVI már forgalmazza a Max 3-ast, szabadon választhatóan bal vagy jobb kormányos kivitelben. A szállítási határidő 3 hónap, az ár pedig meglepően kedvező: a legolcsóbb kivitel alig több mint kétszer annyiba, másfél millió dél-afrikai randba (kb. 28 millió Ft) kerül – igaz, fegyverzet nélkül.