A kamionok már elindultak Marseille-be, a dél-francia kikötővárosba, ahonnan a ralin részt vevő járműveket az Arab-félszigetre szállítják. A 43. Dakar-rali január 3-án kezdődik a szaúd-arábiai Dzsiddában. Az Arab-félsziget sivatagjaiban megtett kör után a verseny a Vörös-tenger partján ér véget január 15-én.
Az útvonal a résztvevők számára teljesen új, a versenyzőknek a legelső naptól a legutolsóig hatalmas dűnékkel, valamint sziklás kanyonokkal és gyors szakaszokkal kell megküzdeniük, melyek mind-mind eltérő kihívások elé állítják a kamionokat, az abroncsokat és a versenyzőket egyaránt. Idén a teljes szakasz közel 5 ezer kilométeres lesz.
„Nehéz év áll mögöttünk. A világjárvány hatással volt a csapat tréningprogramjára, és megnehezítette a versenykamionok felkészítését is. Az elmúlt szezonra visszatekintve elmondhatjuk, hogy példátlanul feszült, hektikus időszakon vagyunk túl. Hálásak vagyunk a partnereinknek, hogy a nehézségek ellenére is kitartottak mellettünk!” – tette hozzá Vlagyimir Csagin, a KAMAZ-Master-csapat vezetője.
Idén a KAMAZ-Master a Dakaron négy KAMAZ-43509 versenykamiont indít, amelyeket továbbfejlesztett alkatrészekkel és szerelvényekkel, valamint Goodyear off-road abroncsokkal szereltek. A járműveket négy pilóta fogja vezetni, ennek megfelelően a volánhoz ülhet a 2020-as Dakar-rali, valamint a 2019-es Selyemút-rali győztese, Andrej Karginov, valamint Anton Sibalov, Ajrat Margyejev és Dimitrij Szotnyikov.
A Kamaz-Master eddig 17-szer győzedelmeskedett a Dakar-ralin, ezzel abszolút csúcstartónak számít. A 2021-es versenykamionokról egyelőre nem tettek közzé technikai részleteket, de a korábbi változatok hajtásáról ezer lóerős, hathengeres, Cummins motorok gondoskodtak, amelyekkel akár 140 km/órás sebességgel is képesek voltak hasítani.