Télen, amikor az erdő a téli álmát alussza, gyakran találkozni Svédországban ezzel a vérvörös Scania 650 S teherautóval, amelynek hajtásáról a legendás V8-as motor gondoskodik. A pótkocsival együtt összesen 24 métert kitevő szerelvény mindenhol feltűnik, ahová hívják. Erdészetek, de akár magánházak is számítanak a segítségére nem véletlenül: a tágas fülke és nyitott konténer mögött ugyanis a faaprító berendezés bújik meg, ami félelmetes teljesítményre képes, ha bekapcsolják.
A robusztus eszköz akár 1,5 méteres faágakat is képes felaprítani és óránként 200 köbméternyi fatörmeléket tud előállítani. Ennek köszönhetően a két gyűjtőkonténerrel rendelkező Scania 650 S kevesebb mint fél óra elteltével teljesen megtölthető fatörmelékkel, ami hozzávetőlegesen legalább 30 tonnát tesz ki ennél a járműnél. A vérvörös Scaniát tehát rendkívül gyorsan lehet megtölteni, ami azért is jó, mert télen szezonja van a fűrészpornak és fachips-nek.
Svédországban ráadásul az erőművek igyekeznek kevesebb fosszilis tüzelőanyagot, így például olajat használni, éppen ezért számukra kifejezetten jó választás lehet a fachips. Mindez nem kevés munkát ad Jens Wobbes-nak, a Woobes tulajdonosának, aki éppen ezért egy másik, R 580-as Scaniát is hadrendbe állított.
Joggal merül fel a kérdés, hogy kell-e egy S-méretű fülke egy fachips szállítására használt járműre? „A válasz az, hogy nyilván nem, de az S-fülke egyrészt a lehető legkényelmesebb változat, másfelől pedig lehetővé teszi, hogy a V8-as blokknak elegendő levegője legyen a hűtésre” – tette hozzá Jens Wobbes, aki két testvérével, Andersszel és Caroline-nal viszi a családi vállalkozást. A Wobbes Scaniáknak bizonyára mindig lesz munkája, hiszen Svédország kétharmadát erdők borítják.