Talán nem túlzás azt állítani, hogy az idei év a Waberer’s számára felért egy hullámvasúttal. A folyamat a budaörsi repülőtéren leállított félpótkocsikkal kezdődött és a cég helyzete ősszel, az Indotek Grouphoz tartozó Trevelin Holding Zrt. beszállásával rendeződött. A cég nemrég raktárlogisztikai fejlesztési beruházásba kezdett és napokban átadtak a Waberer’s International-nak öt darab vadonatúj Volvo FH 460-es nyerges vontatót.
A nemzetközi áruszállításra szánt XL-fülkés Volvókat – a korábbiakhoz képest jóval nagyobb felszereltséggel -, így többek között alsó- és felső ággyal, hátfali tárolószekrényekkel, extra fülkeszigeteléssel, 4 darab akkumulátorral, hat hangszórós audió berendezéssel, telefon kihangosítóval, három irányban állítható kormánnyal, valamint internet használatra is alkalmas érintőképernyős multimédia rendszerrel rendelte meg a Waberer’s International.
A felszereltség részét képezi továbbá az adaptív tempomat, a holttérfigyelő asszisztens, az éberség jelző, az automata vészfékrendszer, valamint a sávtartást segítő asszisztens. Nem lehet elmenni szó nélkül az új vontatók külső dizájnja mellett sem: mind az öt FH színre fújt lökhárítókkal, ajtókilincsekkel és króm díszítőelemekkel rendelkezik. Hajtásukról 460 lóerős, 2600 newtonméteres nyomatékú D13TC (Turbo Compound) dízelmotor gondoskodik, amelyet az I-Save csomaggal tettek a lehető leggazdaságosabbá.
Az erőforrás minél kedvezőbb üzemanyag-felhasználása érdekében a vontatókat domborzatkövető tempomattal és frissített szoftverrel ellátott I-Shift automataváltókkal szerelték. A járművekben emellett a sofőr vezetését értékelő alkalmazás is rendelkezésre áll és az üzemeltetési tapasztalatok nyomonkövetését pedig a Dynafleet flottamenedzser használatával végzik. (A D13TC blokkot tavaly Svédországban teszteltük, ha kíváncsi vagy a tapasztalatokra, kattints ide.)
A Waberer’s leányvállalata, a belföldi fuvarozási szolgáltatásokat nyújtó Waberer’s-Szemerey Kft. is vásárolt öt darab Volvo FH460-ast. Ezek ugyanakkor Globetrotter fülkével gördültek le a gyártósorról, amelynek belmagassága 20 centiméterrel kisebb (194 cm) az XL-kabinokhoz képest, ennek ellenére belföldi viszonylatban ezek is komfortos munkakörülményeket biztosítanak a sofőrök számára.