Akár 30 millió dolláros, azaz 8,9 milliárd forintnak is megfelelő büntetést kaphat a Daimler teherautós ágazata, miután az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatósága (NHTSA) nem találta rendben azt, ahogy a német márkánál a visszahívásokat kezelték 2017-2018-ban – a felügyelők szerint volt, hogy egy 464 ezer modellt érintő visszahívásnál cselekedtek a kelleténél lassabban.

A Daimler azonban állítja, az önkéntes visszahívások esetében nem merült fel semmilyen probléma, baleset sem történt – írja az AP cikkére hivatkozva az Autoblog. Csütörtöki közleményében hozzáteszi, értékelik az ügy gyors megoldását szolgáló lehetőséget, igyekeznek majd a jövőben is biztonságos, hatékony és megbízható haszonjárműveket gyártani. A csütörtökön kihirdetett NHTSA-büntetések listájának értelmében minimum 15 millió dollárt kell fizetnie a Daimlernek, amiből ötöt biztonsági fejlesztésekre kell fordítania a gyártónak. 

A maradék 15 millió dollárt abban az esetben kell rendeznie a gyártónak, ha az elsőfokú határozatban foglaltakat nem teljesíti a megszabott határidőn belül. Vagyis a Daimlernek javítania kell a járműveinél esetlegesen előforduló biztonsági hibák felderítésén és javításán, a belső kommunikáción és információáramláson (erről az NHTSA-nak is jelentenie kell), a visszahívásokkal és jelentésekkel foglalkozó dolgozói részére pedig tanfolyamot kell biztosítania, más írásos eljárásokat kidolgoznia.

„Kritikus, hogy a gyártók megfelelően felismerjék biztonsági visszahívási felelősségük sürgősségét, ezáltal időben és pontosan tájékoztatva ügyfeleiket valamennyi biztonsági problémáról” – jegyezte meg James Owens, a közlekedésbiztonsági igazgatóság helyettes adminisztrátora.

Valamivel több mint egy évvel ezelőtt, 2019 decemberében az anyavállalat Daimler amerikai kirendeltségét büntették meg 20 millió dollárra, ugyanúgy a visszahívásoknál tapasztalt aggályok miatt. Az NHTSA állítása szerint a cég akkor sem értesítette időben a tulajdonosokat a visszahívásokról, továbbá nem nyújtott be minden jelentést.