A bliccelők száma az elmúlt időszakban évről-évre csökkent: 2020-ban 133 ezer utast pótdíjaztak a Budapesti Közlekedési Központ ellenőrei, ami az öt évvel ezelőtti adat mintegy egyharmada: 2015-ben a jegyvizsgálóknak még 364 ezer közlekedő adatait kellett felvenniük.
Az érvényes jegy és bérlet nélkül közlekedők számának kiugró visszaesésében természetesen jókora szerepet játszott a járványhelyzet és az ahhoz kapcsolódóan példátlan arányban visszaeső utasszám. Pozitív és a pandémiás helyzettől független, trendszerű változás, hogy a pótdíj kifizetésére egyre többen választják a helyszíni kiegyenlítés lehetőségét: közvetlenül az ellenőrnek fizetve a 16 ezer forintos pótdíj összege 8 ezer forintra mérséklődik.
A pótdíj helyszíni rendezését választók száma 2015 óta közel a duplájára, 49 ezerről 88 ezerre emelkedett, a növekedő tendenciát csak 2020-ban állította meg az utasok számának pandémiás helyzet miatti visszaesése.
2020-ban ismét nőtt a legnagyobb, ténylegesen teljesített pótdíjbefizetések összege. A jogi eljárásokat követően a legborsosabb, egyösszegű befizetés 2 797 400 forintra rúgott, amely 14 végrehajtási eljárásból, 65 pótdíjazási eset alapján érkezett be a társasághoz.
Dobogósnak minősül még egy hat végrehajtási eljárás és 45 pótdíjazási eset alapján befolyt 1 865 135 forintos, valamint egy hét végrehajtási eljárás és 93 pótdíjazási eset alapján befolyt 1 541 317 forintos befizetés. Ennyiből azért már egy saját autóra is futotta volna, fenntartással együtt is!