A Citroën kis puttonyosát, a Berlingót immáron 1996 óta gyártják. Meglepő de jó ideje létezik belőle elektromos változat is, de az általunk korábban tesztelt változat még inkább szárnypróbálgatásnak volt tekinthető. Az új ë-Berlingo azonban már jóval nagyobb, 275 kilométeres (WLTP) hatótávval és nagyobb teljesítménnyel lesz elérhető.
Az újdonság a PSA-konszern e-CMP platformját használja, amely lehetővé teszi, hogy az üzemeltetőknek az akkumulátor beépítése miatt ne kelljen kényszerű kompromisszumokat hozniuk a raktér és a terhelhetőség terén. Ennek köszönhetően az ë-Berlingo továbbra is négyféle karosszériaváltozatban, 4,4 köbméteres maximális raktér kapacitással, valamint 800 kilogrammos terhelhetőséggel készülhet.
Két raklapnyi áru
A modell 4,40 m (M) és 4,75 m (XL) hosszúságban gördül majd le a gyártósorról és kialakítástól függően két, vagy három fő ülhet benne elől, de emellett lesz egy XL-méretű duplakabinos kivitel is belőle. Pakolni jócskán lehet majd, hiszen 3,3 – 4,4 köbméteres raktérrel rendelkezik, amelynek hossza az utasülés lehajtásával megnövelhető: ily módon 3,09 méter (M), illetve 3,44 méter (XL) hosszú rakfelület jöhet létre. A kerékdobok között mért hasznos szélesség pedig 1,23 méter, ezért az ë-Berlingo rakterébe egymás mögött akár két EUR-raklap is elfér.
Az ë-Berlingo hajtásáról 136 lóerős (100 kW), 260 newtonméteres nyomatékú villanymotor gondoskodik. A jármű háromféle – normál, eco, power – üzemmódban vezethető, függően attól, hogy a napi szállítási feladatok teljesítése során éppen mekkora teljesítményre van szüksége a sofőrnek.
A normál üzemmód megfelelő kompromisszum lehet a hatótávolság és a dinamikus gyorsítások között, az eco viszont a fűtés és légkondicionáló teljesítményének csökkentésével, valamint a motornyomaték (max 190 Nm) és a teljesítmény mérséklésével optimalizálja az áramfelhasználást. A power üzemmódban pedig a lehető legnagyobb teljesítmény és nyomaték áll rendelkezésre, ami maximális terhelésnél bizonyulhat jó választásnak. Az Az ë-Berlingo végsebessége ugyanakkor a választott üzemmódtól függetlenül 130 km/óra lehet.
30 perc alatt feltölthető
Az ë-Berlingo akkumulátorai hagyományos hálózati csatlakozóról, Wallboxról, illetve villámtöltővel is tölthetők. Franciaországban a szériafelszereltség részét képezi a Type 2-es töltőkábel, amellyel egy éjszaka alatt teljesen feltölthető az energiatároló csomag. A fali dobozos töltés terén az ë-Berlingo meglehetősen széles spektrumot kínál, hiszen 3,7 -22 kW közötti teljesítmény szinteken tölthető. Egy 7,4 kW-os egyfázisú töltő Wallbox töltő esetén például 7 és fél órát, míg 11 kW-os, háromfázisú fali töltő esetén 5 órát vesz igénybe az elektromos furgon töltése. A leggyorsabb megoldást kétségtelenül a 100 kW-os villámtöltő jelenti, amellyel 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető az akkumulátor csomagja.
Az ë-Berlingo ugyanakkor az olcsóbb éjszakai áram kihasználása érdekében időzített töltésre, illetve az utastér előfűtésére, vagy -hűtésére is optimalizálható. Az okostelefonokra telepíthető MyCitroën alkalmazás segítségével távolból is vezérelhető az akkumulátor töltése, emellett könnyedén ellenőrizhető a töltésszint és az aktuális hatótávolság.
A modellhez elérhető vezetéstámogató rendszerek között találjuk a színes head-up display-t, a visszagurulás gátlót, az elülső és a hátsó parkolóradart, a tolatókamerát, az adaptív fényszórót, a holttérfigyelőt, a vontatmány stabilizálót, valamint az elektromos rögzítőféket és a túlterhelésjelzőt.
A Citroën ë-Berlingo 2021 második felében érkezik a márkakereskedésekbe, ára egyelőre még nem ismert.