A koronavírus járvány miatt jelentős mértékben bővül a lakóautók piaca. Németországban tavaly 80 ezer lakóautót adtak el, ami új csúcsnak számít. A folyamat várhatóan idén sem áll meg, ezért a Mercedes-Benz bővítette a V-osztályra épülő Marco Polo lakóautó családjának felszereltségét.
A felnyitható tetővel és ággyá alakítható ülésekkel rendelkező Horizon, illetve Activity felszereltségű modellek tavasztól 230V-os csatlakozót kapnak, ezáltal hosszabb ideig lehet majd velük kempingezni. Fontos újítás továbbá, hogy az említett modellváltozatokat immáron hátsó keresztirányú forgalom figyelő asszisztenssel is ellátják, amely a parkolóhelyről történő kitolatáskor akusztikus jelzéssel figyelmezteti a sofőrt, ha egy másik jármű érkezik oldalról.
A német gyártó mindemellett az összes Marco Polo változatnál bevezeti az Urban Guard védelmet, ami akusztikusan és vizuálisan is figyelmezteti a sofőrt, ha lopást észlel. A Mercedes Me alkalmazással pedig automatikusan nyomon követhető az ellopott lakóautó tartózkodási helye, így a tolvajoknak nem lesz könnyű dolguk az új Marco Polo lakóautókkal.
A V-osztályból nemcsak gyári lakóautó létezik, nagyon sok lakóautó gyártó szakosodott ugyanis erre a típusra. Így ezen a téren is érkeznek újdonságok idén. A Pössl, a felső-bajorországi lakóautó-gyártó, amely kimondottan középkategóriás modellek átépítésére szakosodott, két új, a V-osztály és a Vito alapjaira épített lakóautót tervez bemutatni Campstart és Vanstart néven. A Mercedes-Benz lakóautók várhatóan ebben az évben az Egyesült Államokban is megjelennek: a Vitóból készülő lakóautót Metris Getaway néven ismerhetik meg az amerikai vásárlók.
Új motort a Sprinterben
A harmadik generációs Sprinter 2018-as bevezetése óta számtalan lakóautót építettek belőle. Csak az elmúlt hat hónapban több új modellváltozatról rántották le a leplet az egyszerűbb kemping kivitelektől, a részben, vagy teljes egészben integrált lakóautóig. Ezek között megtalálhatók olyan régóta ismert gyártók termékei, mint a Bürstner, a Carthago, az Eura Mobil, a Frankia, a Hymer, a Kabe, vagy a La Strada.
Ettől az évtől kezdve a Mercedes-Benz Sprinter megkapja az eddig csak a személyautóknál használt OM654-es motorcsaládot. Az új erőforrás az alvázas- és a hátsókerék-hajtású változatoknál lesz elérhető első ízben. A négyhengeres, kétliteres motorok 9G-Tronic automataváltóval is társíthatók lesznek a hatfokozatú manuális váltó helyett.
A Mercedes-Benz úgy számol, hogy idén akár 25 százalékkal több lakóautót adhatnak el az előző évhez képest.