Önvezető teherautók fejlesztéséről szóló megállapodást írt alá a PACCAR és az Aurora. Az amerikai konszern olyan teherautó gyártók fölött gyakorol tulajdonosi jogokat, mint a Peterbilt, vagy a Kenworth. A megállapodás keretében egyelőre csőrös, tehát amerikai nyerges vontatóknál alkalmaznák az Aurora Driver önvezető rendszerét, ami azt jelenti, hogy a tengerentúli ügyfelek hamarosan a gyakorlatban is hasznosíthatják az automatizált vezetés előnyeit.
Első körben két típusnál, a Kenworth T680-asnál, valamint a Peterbilt 579-es nyerges vontatónál (felső kép) jelenhet meg az Aurora Driver önvezető rendszer. Gyors piaci bevezetéssel egyelőre még nem lehet számolni, mivel a tesztjárműveket a következő években fogják nyúzni észak-amerikai útjain.
Az együttműködés ugyanakkor nemcsak a járművekre terjed ki, mivel a PACCAR és az Aurora mostantól fogva minden lehetséges területen, az alkatrészbeszerzéstől a járműtechnikát át egészen az Aurora Driver Peterbilt és Kenworth teherautókba történő integrálásig. A közös munka a járművek a PACCAR Műszaki Központban végzett vizsgálatára és a PACCAR gyáraiban folyó termelés támogatására is kiterjed. Az Aurora az együttműködésbe a szükséges hardereket, szoftvereket és az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat is beleteszi.
„Az Aurora izgatottan várja a következő lépést a PACCAR vállalattal kialakított együttműködésünkben. Közös munkánk során igen meggyőzőnek bizonyult a PACCAR terméktervezési és gyártási szaktudása, illetve ügyfelei üzemi hatékonyságának és biztonságának növelése iránti elkötelezettsége. E partnerség egy lépéssel közelebb visz minket az automatizált vezetésű járművek fuvarozási piacának megnyitásához, oda juttatva az árukat, ahol szükség van rájuk” – hangsúlyozta Chris Urmson, az Aurora társalapítója és vezérigazgatója.
Az önvezető csőrösökkel már évek óta kísérleteznek az Egyesült Államokban. 2018-ban az USÁ-t átszelte egy Peterbilt 579-es önvezető kamion, de a TuSimple startup is automatizált vezetéssel közlekedő Peterbilt 579-esen dolgozik.