A szállítmányozással és logisztikával foglalkozó olasz Lanutti-csoport megkötötte az „év üzletét”, mivel ezer darab Volvo FH nyerges vontatót vásárolt. A beszerzést egy alapos, mindenre kiterjedő teszt előzte meg, amelynek során azt vizsgálták, hogy érdemes-e befektetni a legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású D13TC erőforrásba, valamint a további étvágycsökkentő elemeket felsorakoztató I-Save csomagba.
Mivel a tapasztalatokról egyértelműen pozitív előjellel lehetett beszélni, ezért a Lanutti 460 és 500 lóerős teljesítményszinteken dolgozó D13TC erőforrással rendelte meg a Volvo FH modelleket. Előbbi motorja 2600 Nm, utóbbi pedig 2800 Nm csúcsnyomatékot kínál. A járművek étvágyát olyan fejlesztések segítik, mint az alapjárati motorleállító, az I-Cruise sebességszabályozó I-Roll szabadon gurító funkcióval, az új I-See domborzatkövető, valamint a frissített szoftverrel működő I-Shift automatizált váltó, amelynek karja az ülés mellett, közvetlenül jobb oldalon van, csakúgy, mint a Volvo autóbuszoknál. Végül, de nem utolsósorban szintén hozzájárul a kisebb üzemanyag-felhasználáshoz az új hátsó tengely is.
A járművek egy részét idén, másik részét jövőre állítják forgalomba. Mivel mindegyiket Euro VId károsanyag-kibocsátású dízelmotorral szerelik, ezért számítások szerint 10 százalékkal kevesebb szén-dioxidot fognak a levegőbe eregetni, mivel ennyivel lesz kevesebb a fogyasztásuk. A sofőrök munkáját olyan fejlesztések segítik, mint a sávváltást támogató rendszer, valamint a vészfékasszisztens.
Legutóbb tavaly év végén rendelt üzemeltető ehhez hasonló mennyiséget. A spanyol Primafrio-csoport 1300 DAF XF 480-ast vásárolt, amelyeket 2023-ig kell leszállítania a holland gyárnak. Kíváncsian várjuk, vajon ezt a számot megfejeli-e valaki. Annyi bizonyos, hogy egyelőre a Volvóé az év üzlete!